۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۲۵۹۶۴
امام جمعه نجف:

بسیج مردمی از تسلط داعش بر اقلیم کردستان جلوگیری کرد

امام جمعه نجف خاطرنشان کرد که اگر نیروهای بسیج مردمی نبودند اقلیم کردستان هم اکنون زیر سلطه داعش قرار داشت.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، گفت: مردم عراق در انتظار آزادی منطقه الحویجه از چنگال جریان تروریستی داعش هستند و نیروهای مسلح باید با توکل به خداوند متعال به سرعت و با قدرت این عملیات را آغاز کنند.

وی همچنین قلع و قمع 130 تن از مردم بی‎گناه در یکی از استراحت‎گاه‎های بین راهی در استان ذی قار را محکوم کرد و بیان داشت: داعش با کشتار مردم درپی انتقام از آنان است بنابراین مسؤولان ذی ربط باید تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ کنند.

امام جمعه نجف از مسؤولان اقلیم کردستان برای تجدیدنظر در تصمیم خود مبنی بر برگزاری همه‎پرسی استقلال دعوت کرد و اظهار داشت: ملت عراق همان طور که توانستند جریان تروریستی داعش را که از سوی کشورهای مختلف حمایت می‎شد را شکست دهند، اکنون توانایی حفظ وحدت و مقابله با تجزیه این کشور را دارند.

وی با بیان اینکه برنامه جدایی اقلیم کردستان از عراق محکوم به شکست است، خاطرنشان کرد: ملت عراق با صبر، بردباری و سعه صدر درپی حل عقلانی این مشکل است بنابراین طرف‎های مختلف را به گفت‎وگو مسالمت آمیز دعوت می‎کنند.

حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که اگر نیروهای امنیتی و بسیج مردمی نبودند اکنون اقلیم کردستان زیر سلطه جریان تروریستی داعش قرار داشت.

وی در خطبه‎های دینی روز مباهله را گرامی داشت و گفت: آیه مباهله (سوره آل عمران آیه 61) و آیه اطعام مسکین (سوره انسان آیه 9) از آیاتی است که بر ولایت و جایگاه امیرالمومنین علی (ع) دلالت می‎کند و شیعیان از آن برای اثبات امامت بهره می‎برند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات