۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۲۶۰۴۱
چند خبر اسلامی؛

آغاز سی‌امین اجلاس مسلمانان آمریکای لاتین

سی‌امین اجلاس سالانه مسلمانان آمریکای لاتین و کشورهای حوزه دریای کارائیب در شهر «سائوپائولو» برزیل آغاز شده است.
اجلاسیه اسلامی آمریکای لاتین

به گزارش خبرگزاری رسا، سی‌امین اجلاس سالانه مسلمانان آمریکای لاتین و کشورهای حوزه دریای کارائیب از روز گذشته در شهر «سائوپائولو» برزیل آغاز شده است.در این اجلاس که به همت مرکز تبلیغات اسلامی آمریکای لاتین و کشورهای حوزه دریای کارائیب برگزار شده است، 150 اندیشمند و شخصیت‌ اسلامی و نمایندگان اقلیت‌های اسلامی از 30 کشور حضور دارند.
«زیاد بن احمد صیفی»، مدیر مرکز مذکور طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این اجلاس که به مدت سه روز به طول می‌انجامد، با اشاره به اهمیت نقش خانواده در جامعه و کارکرد آن در حفظ هویت اسلامی، بر ضرورت تقویت جایگاه این نهاد و حمایت اجتماعی از آن و همچنین، حمایت از افراد خانواده در برابر تهدیدات اعتقادی و اجتماعی در جوامع غیرمسلمان، تأکید کرد. 
«انتونیو گولارت»، نماینده دولت برزیل نیز با اشاره به اهمیت این اجلاس به دلیل پرداختن آن به موضوع خانواده به عنوان موضوعی فراگیر که نه تنها مورد اهتمام مسلمان بوده؛ بلکه مورد توجه همه بشریت است، آموزه‌های دین اسلام در ارتباط با خانواده و حقوق آن را تحسین کرد.
وی همچنین نسبت به مخدوش‌شدن چهره اسلام و مسلمانان در بسیاری از نقاط جهان جهان ابراز تأسف کرد. 
«ابراهیم زبن»، سفیر فلسطین در برزیل، از دیگر سخنرانان اجلاس سائوپائولو بود که ابراز امیدواری کرد که این اجلاس به نتایج ملموسی در حمایت از خانواده‌های مسلمان و اعتقادات اسلامی دست یابد و شاهد جهشی کیفی در تعامل با جامعه آمریکای لاتین، پذیرش یکدیگر، انتقال تصوری زیبا از اسلام و ترویج فرهنگ صلح و محبت میان همه ملت‌ها باشیم. 
«شیخ احمد مرزوق»، مبلغ لبنانی، «محمود هباش» قاضی قضات فلسطین، «براءة بنت احمد الصیفی»، رییس بخش زنان مرکز تبلیغات اسلامی آمریکای لاتین و کشورهای حوزه دریای کارائیب، «شیخ احمد بن علی صیفی»، رییس این مرکز و «کارلوس لیما گارسیا»، اسقف شهر سائوپائولو از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه سی‌امین اجلاس مسلمانان آمریکای لاتین و کشورهای حوزه دریای کارائیب بودند. 
«هویت اسلامی خانواده‌های مسلمان و اهمیت آن»، «تأثیر خانواده‌های مسلمان در محافظت از هویت اسلامی»، «نفش مسجد در حمایت از هویت اسلامی» و «جایگاه مؤسسات اسلامی، مدارس و رسانه‌های در محافظت از هویت اسلامی» از محورهای این اجلاس عنوان شده است.
 همچنین، قرار است در حاشیه این اجلاس سه روزه، دو کارگاه آموزشی با موضوع «فعال‌سازی نقش مساجد در حمایت از خانواده مسلمان» و «تقویت نقش زنان در حمایت از فرزندان» برگزار شود/.

آموزش اسلام در کتابخانه «پاولیس آیلند» آمریکا

کتابخانه «دوستان ماکاماو» در شهر «پاولیس آیلند» واقع در ایالت «کارولینای جنوبی» آمریکا 11 مهرماه سال جاری میزبان برنامه‌ای آموزشی در مورد اصول دین اسلام است.
«سمیح بعلبکی»، حقوقدان مسلمان لبنانی‌تبار در این برنامه که ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی برگزار خواهد شد، اصول دین اسلام و رابطه آن‌ها با مفاهیم اسلامی را تشریح خواهد کرد.
بعلبکی که به زبان عربی تسلط داشته و به بسیاری از کشورهای اسلامی سفر کرده است، در این باره گفت: مسلمانان سراسر دنیا طبق اصول دین اسلام عمل می‌کنند.
وی به آموزش فرهنگ اسلامی به دیگران و برطرف کردن سوءتفاهم‌ها درباره اسلام بسیار علاقمند و در این زمینه فعال است.

آثار فاخر شبکه الکوثر در جشنواره بین‌المللی غدیر

شبکه جهانی الکوثر با ارائه آثار فاخر خود، در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای «غدیر» در نجف اشرف، شرکت کرده است.
شبكه الكوثر جمهوری اسلامی ایران نیز با ارسال آثار فاخر خود در ساختارهای مختلف، در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارد.
در حاشیه این جشنواره، بازار فیلمی برگزار می‌شود که شبكه جهانی الكوثر نیز در آن به معرفی آخرین تولیدات و دستاوردهای رسانه‌ای خود می‌پردازد.
لازم به ذکر است، سال گذشته در دهمین دوره این جشنواره، برنامه «عیدکم أحلی» (ویژه‌برنامه الکوثر در عید فطر) در بخش آزاد جشنواره حائز رتبه برتر گردید.
 «مضر البکاء»، دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای غدیر پیش از این، وحدت کلمه رسانه‌های صادق، ایجاد پل‌های تفاهم و همکاری به منظور ایجاد فضایی دوستانه برای تحکیم ارتباط میان مؤسسات اطلاع‌رسانی، تبادل تولیدات رسانه‌ای و گسترش رویکرد‌های درام و برنامه‌‌محور در کنار یکپارچه‌سازی دیدگاه‌ها برای مقابله با نزاع‌ها و فتنه‌ها را از اهداف مهم این جشنواره اعلام کرده بود.
وی افزود: در خلال فعالیت‌های این جشنواره، مسابقه‌ای برای آثار تلوزیونی، رادیویی، مطبوعاتی و اینترنتی شرکت‌کننده و همچنین، سمینارهای فکری، نمایشگاه‌های عکس و تجلیل از شخصیت‌های برجسته رسانه‌ای برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای غدیر همه ساله به همت شبکه ماهواره‌ای «الغدیر» و با حضور صدها مؤسسه اطلاع‌رسانی، فنی و شرکت‌های تولید برنامه‌های رادیوو وتلویزیونی از عراقی و کشورهای مختلف جهان در نجف اشرف برپا می‌شود.

سوءاستفاده ترامپ از انفجار لندن برای اعمال فشار بر مسلمانان

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با سوءاستفاده از حادثه انفجار تروریستی در ایستگاه مترو لندن، آن را بهانه‌ای برای تشدید ممنوعیت ورود مسلمانان از 6 کشور اسلامی به ایالات متحده آمریکا قرار داده و تصریح کرد: این ممنوعیت باید با قوت و سخت‌گیری بیشتری اجرا شود.
 وی با انتشار توئیتی کوتاه بر شبکه اجتماعی توئیتر ضمن محکوم کردن انفجار ایستگاه مترو در لندن، مدعی شد: ایالات متحده توانسته است با اقدامات خود علیه داعش در طول 9 ماه به دستاوردهایی بیش از آنچه دولت اوباما در طول هشت سال دست یافته بود، برسد.
ترامپ با بیان این که لندن شاهد عملیات تروریستی جدیدی به دست تروریست‌های شکست خورده است، عاملان این اقدام را بیمار و کم عقل خواند که در برابر پلیس انگلستان ایستاده‌اند. 
گفتنی است، بر اثر انفجار یک بسته نامعلوم در یکی از قطارهای مترو لندن که روز گذشته رخ داد، چند نفر مجروح شدند. 
به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک محفظه سفیدرنگ با ماده‌ای نامعلوم داخل آن، در یکی از واگن‌های مترو لندن منفجر شد و درپی آن چندین نفر دچار سوختگی شدند. 
پلیس لندن این انفجار را تروریستی اعلام کرد.

پیام تسلیت امیر کویت در پی آتش‌سوزی مرکز آموزش قرآن مالزی

شیخ صباح احمد جابر صباح، امیر کویت روز گذشته با ارسال پیامی به «سلطان محمد پنجم»، پادشاه مالزی، حادثه آتش‌سوزی مرکز آموزش حفظ قرآن شهر «کوالامپور» را که منجر به کشته‌شدن دست کم 24 تن از قرآن‌آموزان و مربیان این مرکز شد را تسلیت گفت.  
وی در این پیام از خداوند متعال برای قربانیان این حادثه دردناک رحمت و مغفرت و برای مجروحان شفا و سلامت کامل مسئلت کرد. 
«شیخ نواف احمد جابر صباح»، ولیعهد و «جابر مبارک حمد صباح»، نخست‌وزیر کویت نیز با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای این حادثه را تسلیت گفتند.
«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پی حادثه آتش‌سوزی یک مرکز قرآنی در مالزی که منجر به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها قرآن‌آموز شد، مراتب همبستگی کشورمان با دولت، مردم و خانواده قربانیان در مالزی اعلام کرد.
«احمد الطیب»، شیخ الازهر نیز با ارسال پیامی، حادثه آتش‌سوزی در مرکز آموزش حفظ قرآن مالزی را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت و برای قربانیان این حادثه رحمت الهی، برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و برای بازماندگان و خانواده‌های آن‌ها صبر و آرامش از خداوند متعال مسئلت کرد.
مقامات مالزی اعلام کردند: در پی حادثه آتش‌سوزی روز گذشته، در یک مرکز آموزش حفظ قرآن در شهر «کوالالامپور»، 22 قرآن‌آموز و دو مربی آموزشی کشته و شماری نیز آسیب دیدند.
بنابر اعلام «عمار سینگ»، فرمانده پلیس کوالالامپور، قرآن‌آموزان کشته‌شده در سنین 13 تا 17 سال بودند که بیشتر آن‌ها در اثر استنشاق دود ناشی از این آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند.

حمله به مسجد «پرستون» انگلیس

افراد ناشناس با حمله به مسجد جامع شهر «پرستون» در شمال غرب انگلیس، اقدام به شکستن شیشه‌های این مسجد کردند.
پلیس پرستون با اعلام این خبر تحقیقات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان این حادثه شروع کرده است.
شورای شهر پرستون نیز تصویر شیشه‌های شکسته‌شده مسجد را در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشته و از تمام مردم خواسته است که هر گونه اطلاعات در مورد این حادثه را به پلیس گزارش دهند.
روزنامه «الدستور» نیز در  گزارشی نوشت: جنایات و حملاتی که مسلمانان و مساجد را در انگلیس هدف قرار می‌دهد، به هفته‌ای یک بار رسیده است.
آمارها نیز نشان می‌دهد که از ماه می سال ۲۰۱۳ میلادی تا ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۶۷ مورد حمله به مساجد انگلیس انجام شده است./994/ب
۹۰۳/ف

ارسال نظرات