۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۲۶۰۷۵

مراسم اختتامیه چهارمین همایش بین المللی «العمید» در کربلا برگزار شد

مراسم اختتامیه چهارمین همایش بین المللی «العمید» با حضور نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس عباسی در کربلا برگزار شد.
مراسم اختتامیه چهارمین همایش بین المللی «العمید» در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه چهارمین همایش بین المللی «العمید» روز گذشته با حضور حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و محمد الاشیقر تولیت آستان مقدس عباسی و جمعی از استادان و فعالان فرهنگی از 8 کشور جهان، در صحن امام حسن (ع) حرم مطهر حضرت عباس (ع) برگزار شد.

این همایش با عنوان (امنیت فرهنگی...مفاهیم و برنامه‎های کاربردی) 14 و 15 سپتامبر (23 و 24شهریور) در کربلا برگزار شد.

در بیانیه پایانی این همایش آمده است: به منظور فعال کردن موضوع امنیت فرهنگی، به شرکت کنندگان در این همایش توصیه می شود در سخنرانی‎های خود به موضوع امنیت توجه کنند تا یک سیستم امنیتی یکپارچه تشکیل شود.

در بند دوم این بیانیه نوشته شده است: شرکت کنندگان در این همایش به سازمان های رسمی مربوطه توصیه می‎کنند که در جهت فعال سازی جامعه علمی عراق اقدامات لازم را انجام دهند و مطابق قانون بر آن نظارت شود.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: اعضای شرکت کننده در این کنفرانس خواستار اجرای قانون امنیت زبان عربی مطابق ماده 14 سال 1977 شدند تا به این وسیله بتوان امنیت زبان شناسی که یک ستون مهم امنیت فرهنگی است، را فعال کرد.

در بند‎های دیگری این بیانیه نوشته شده است: موسسات رسمی حامی رسانه ها باید وظیفه نظارتی خود را در راستای دست یابی به اهداف عالی تکامل انسان و دستیابی به مراتب اخلاقی انجام دهند. شرکت کنندگان در این کنفرانس، شکنندگی امنیت فرهنگی را به برنامه های آموزشی نسبت دادند، بنابراین آنها توصیه کردند تا با مطالعه، تجزیه، تحلیل و درمان را به عنوان قوی ترین ستون در حفاظت، حفظ کنند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات