۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۲۶۰۷۹
اکران کننده جشنواره مردمی عمار:

بانوان مخاطبان اصلی پخش فیلم در مساجد هستند

اکران کننده جشنواره مردمی عمار در بوشهر گفت: آثار مناسب نمایش در مسجد، باید زمان کوتاهی داشته باشند تا بتوانند مفاهیم و پیام های خود را به خوبی به مخاطبان انتقال بدهند.
جشنواره عمار

به گزارش خبرگزاری رسا، کبری جوکار، اکران کننده جشنواره مردمی فیلم های جشنواره عمار در شهر «تنگ ارم» بوشهر پیرامون نمایش فیلم های منتخب این جشنواره گفت: آشنایی من با جشنواره عمار به پخش برنامه اختتامیه آن از تلویزیون در دی ماه سال 1395 برمی‌گردد. بعد از تماشای این برنامه سیاست‌ها و خط فکری این جشنواره را به افکار خود نزدیک دیدم و به منظور اکران فیلم های این جشنواره در شهر «تنگ ارم» ثبت نام کردم.

وی افزود: سال گذشته مستند «ردپای یک فرشته» را به عنوان نخستین اکران خودم به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت زینب (س) در مسجد شهید شهریاری شهر نمایش دادم.

این اکران کننده مردمی با اشاره به همکاری بسیج محلات در نمایش فیلم‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر، محل ثابت و مشخصی برای نمایش فیلم در شهر نداریم و به همین علت، بیشتر اکران‌های عمار را در حسینیه قمر بنی هاشم مسجد جامع برگزار می‌کنیم.

وی در همین باره اضافه کرد: تاکنون در پایگاه مقاومت بسیج ام ابیها(س) و برخی مدارس شهر از جمله مدرسه دخترانه فاطمه‌الزهرا(س) هم اکران داشته‌ایم و تا امروز آثاری همانند «ردپای یک فرشته»، «فرند»، «نبرد خلیج فارس1»، «ارغوان«، «صف»، «با جماعت»، «سلام»، «بختک» و «لبیک» را نمایش داده‌ایم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه بانوان، بیشتر مخاطبان اکران‌ها را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: علاوه بر بسیج محلات، هیئت آل یاسین شهر هم در اطلاع رسانی و تبلیغات نمایش فیلم‌های عمار کمک می‌کنند. البته برنامه‌های اکران در شهر ما هزینه چندانی ندارد و معمولا به صورت شخصی و با کمک آشنایان، مخارج لازم را تأمین می‌کنیم.

جوکار در ادامه سخنانش با اشاره به تمرکز بر روی اکرن فیلم در مساجد بیان کرد: آثار مناسب نمایش در مسجد، باید زمان کوتاهی داشته باشند تا بتوانند مفاهیم و پیام های خود را به خوبی به مخاطبان انتقال بدهند.

وی تصریح کرد: مسؤولان جشنواره عمار باید بیش از پیش به سوژه مسجد در فیلم‌های خود توجه کنند، همچنین آثار به نحوی باشند که مخاطبان  رده سنی آنها هم مشخص باشد./841/د۱۰۳/س

ارسال نظرات