۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۲۶۱۰۰
امام جمعه موقت خرم آباد مطرح کرد؛

آسیب های اجتماعی، معضلی بزرگ پیش روی خانواده ها

امام جمعه موقت خرم آباد آسیب های اجتماعی را معضلی بزرگ در جامعه امروز خواند که نسل جوان و کانون خانواده ها را به شدت در معرض خطر قرار داده است و گفت: با اقدام و عمل و انجام مسؤولیت خویش در عرصه های مختلف فرهنگی، اجرایی و تبلیغی باید جلوی رواج توطئه های فرهنگی غرب گرفته شود.
امام جمعه موقت خرم آباد

حجت الاسلام قاسم متقی نیا، امام جمعه موقت خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آسیب های اجتماعی را معضلی بزرگ پیش روی خانواده ها خواند و بیان داشت: این آسیب ها نسل جوان و بانوان را مورد هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد رواج آسیب های اجتماعی در عرصه فرهنگی تربیتی هستیم، افزود: دشمن با رواج هجمه های فرهنگی در پی آسیب زدن به کانون خانواده ها و تربیت فرزندان است.

امام جمعه موقت خرم آباد با تأکید بر ضرورت هوشیاری خانواده ها در برابر هجمه های فرهنگی و توطئه های دشمن اظهار داشت: در راستای مقابله با این هجمه ها مادران نقش بسزایی دارند، این قشر با تربیت اسلامی و صحیح فرزندان باید جلوی آسیب ها را گرفته و کانون خانواده را در برابر توطئه های فرهنگی مصون سازند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن در راستای گسترش آسیب های اجتماعی روا بی بند و باری، بی مسؤولیتی و بی هویت ساختن جوانان است، اظهار داشت: دشمن با تبلیغات مسموم و به ظاهر فریبنده خود همواره موجب به بی راهه کشاندن نسل جوان بوده و با تزلزل خانواده ها در پی نابودی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام متقی نیا کانون خانواده را اساس جامعه و از مؤلفه های مهم در جهت رشد اخلاقی و ارتقای امنیت جامعه خواند و گفت: برای جلوگیری از توطئه های فرهنگی دشمن باید به سمت سبک زندگی اسلامی روی آورد.

وی سبک زندگی اسلامی را عاملی مهم در جهت ارتقا و پیشرفت معنویت، اخلاق و رفتار اجتماعی مردم به ویژه نسل جوان در جامعه خواند و گفت: نهادینه سازی مؤلفه های سبک زندگی اسلامی موجب تحکیم بنیان خانواده در برابر آسیب های اجتماعی می شود.

امام جمعه موقت خرم آباد بر ضرورت همکاری نهادهای فرهنگی و دستگاه های اجرایی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از رواج این آسیب ها دستگاه های فرهنگی باید به صورت جدی و در سایه مدیریت جهادی وارد میدان عمل شوند.

وی بصیرت بخشی و هوشیار ساختن جوانان را از دیگر موارد مهمی خواند که در ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با سبک زندگی غربی مهم است و افزود: مبلغان با انجام فعالیت تبلیغی خود در عرصه های مختلف نباید از این مهم غافل شوند و با عمل به رسالت خطیر خویش در عرصه تبلیغ جلوی رواج هجمه های فرهنگی گرفته شود./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات