۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۲۶۱۰۶
همزمان با آغاز ایام محرم صورت می گیرد؛

اعزام ۳۰۰ مبلغ به بقاع متبرکه شهری و روستایی استان لرستان

مدیرکل اوقاف لرستان گفت: با توجه به پیش رو بودن ماه محرم ۳۰۰ مبلغ غیر بومی در کنار دیگر مبلغان بومی استان به بقاع متبرکه استان اعزام می شوند و فعالیت تبلیغی خود را آغاز می کنند.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در استان لرستان 108 امامزاده وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت مستمر مبلغان بومی در این امامزادگان افزود: یکی از اهداف مهم اعزام مبلغان ترویج و تبیین فرهنگ وقف در جامعه و بین زائران است.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های اوقاف در ایام و مناسبت های دینی و فرهنگی عنوان داشت: این ویژه برنامه ها همواره در 68 بقعه متبرکه استان که شرایط لازم برای اجرای برنامه ها را دارند، برگزار می شود.

وی یادآور شد: در ایامی همچون ماه مبارک رمضان، دهه ولایت و امامت، ایام نوروز، ماه محرم و دهه آخر صفر و دیگر مناسبت ها افزون بر فعالیت مبلغان بومی از مبلغان استان قم نیز دعوت به همکاری در بقاع متبرکه لرستان می شود.

مدیرکل اوقاف لرستان یادآور شد: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 300 مبلغ غیر بومی در کنار مبلغان بومی در بقاع متبرکه استان فعالیت خواهند داشت و در جهت تبیین و ترویج فرهنگی حسینی در جامعه نقش آفرینی می کنند.

وی با اشاره به اینکه درهمه مناسبتهای تبلیغی تبلیغ در عرصه وقف و ایجاد وقف های جدید در اولویت برنامه تبلیغی مبلغان قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا در هر امامزاده یک غرفه ویژه فعالیت مبلغ در حوزه وقف دایر است و مبلغ به صورت دائم در امامزاده فعالیت دارد.

حجت الاسلام خاکباز وقف را نیاز اساسی جامعه برای حل مشکلات در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی عنوان کرد و گفت: امید است با ایجاد وقف های جدید بتوان در جهت رفع مشکلات جامعه گام برداشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان لرستان 400 موقوفه منفعتی و 800 نوع نیت در این موقوفات منفعتی وجود دارد، افزود: همه تلاش مبلغان هدایت نیت واقفان به سمت وقف های منفعتی است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات