۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۲۶۱۵۲
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران:

آگاه کردن جوامع بشری از جنایات میانمار وظیفه علمای جهان اسلام است

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه مراجع تقلید کشتار بی رحمانه مردم میانمار را محکوم کردند، گفت: آگاه سازی جوامع بشری از مهمترین وظایف علمای جهان اسلام در قبال نسل کشی مردم میانمار است.
حجت الاسلام نقی مهدوی خواه

حجت الاسلام نقی مهدوی خواه، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کشتار بی رحمانه مردم میانمار در سکوت هدفدار جوامع بین المللی، گفت: در حال حاضر جوامع بشری را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد.

وی با اشاره به دسته اول، بیان داشت: دسته نخست سردمدارای استکبار همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای سلطه هستند که با ظلم و زورگویی خود را ابرقدرت جهان می‌دانند از این رو نسل‌کشی مسلمانان و جنایت علیه آنان را در هر جای دنیا که باشد برنامه ریزی می‌کند.

حجت الاسلام مهدوی خواه ادامه داد: امروز ظلم‌هایی که در جوامع اسلامی علیه مسلمانان یمن، فلسطین و یا میانمار در حال انجام است به دست همین استکبار جهانی پایه‌ریزی شده و برای آنان عراق، میانمار یا افغانستان هیچ فرقی ندارد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران درخصوص دسته دیگر، اظهار داشت: دسته دیگر جامعه جهانی، کشورهای تابعی هستند که از ترس به خطر افتادن منافع‌شان و یا اینکه مبادا مورد غضب استکبار جهانی قرار بگیرند و تحریم اقتصادی و نظامی شوند سکوت کرده و به نوکری مستکبران تن می‌دهند.

وی افزود: امروز کشورهایی همچون عربستان و مصر به جای آنکه به فریاد مسلمانان دربند و مظلوم برسند سکوت مرگبار پیشه کرده و در برابر مستکبران عالم سرتعظیم فرود آورده‌اند.

حجت الاسلام مهدوی خواه با استناد به روایتی از پیامبر(ص)، عنوان کرد: حضرت فرمودند: اگر مسلمانی ناله مسلمانی را بشنود که از او کمک می‌خواهد و آن مسلمان به کمک آن فرد گرفتار نرود مورد غضب خداوند قرار خواهد گرفت؛ بنابراین تمام مسلمانان خصوصا شیعیان در سراسر دنیا وظیفه دارند از مسلمانان مظلوم میانمار حمایت کنند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران با تاکید براینکه مردم و مسؤولان کشور باید انزجار خود را از فجایع و کشتار مردم مظلوم میانمار به صراحت اعلام کنند، گفت: کمک به مردم مظلوم میانمار وظیفه همه مردم دنیا است.

وی آگاه سازی جوامع بشری را مهمترین وظیفه علمای جهان اسلام در قبال نسل کشی مردم میانمار دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروز با توجه به گسترش شبهات و نفوذ آن در ایمان و اعتقاد انسان‌ها وظیفه علما و بزرگان دین را چندبرابر کرده است.

حجت الاسلام مهدوی خواه در پایان خاطر نشان کرد: علما و بزرگان دین با استفاده از قلم، بیان و تبلیغ می‌توانند ندای حقیقی اسلام و فریاد مظلومیت مسلمانان به ویژه مردم میانمار را به گوش جهانیان برسانند و از این طریق انسانهای به خواب غفلت رفته را بیدار کرده و با انسجام و اتحاد مانع اینگونه تجاوزات و وحشی گری در جهان شوند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات