۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۲۶۲۵۹
حجت الاسلام محمدیان تأکید کرد؛

ضرورت ترویج معارف قرآن در دانشگاه ها

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به لوازم حیات طیبه در جامعه بر ضرورت ترویج معارف قرآن در دانشگاه ها تأکید کرد.
حجت الاسلام محمدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی کشور که صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با بیان ضرورت ترویج معارف قرآن در دانشگاه ها عنوان کرد: جوانان زیادی در دانشگاه ها وجود دارند که عشق فراوانی به قرآن و معارف قرآنی و عمل به قرآن، در دلهای آنها وجود دارد.

وی افزود: نورانیت دانشگاه ها و آموزش عالی وابسته به همین ارتباط با کلام خدا است و برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه را برای تدبر بیشتر در کلام الهی فراهم می کند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی از امیدهای آموزش عالی است و امیدواریم با زمینه سازی آموزش های مهارتی در کشور، سر و سامان بیشتری به بحث بیکاری و شرمساری ناشی از آن که در کشور وجود دارد، داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لوازم حیات طیبه در جامعه عنوان کرد: خداوند در آیه 97 سوره نحل تأکید می کند که کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند به آنها حیات طیبه داده می شود اما موضوعی که وجود دارد این است که ما در جامعه کمتر با این موضوع مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: علت نبود حیات طیبه در جامعه این است که قرآن در کنار ایمان و عمل صالح مسائل دیگری را برای دستیابی به حیات طیبه بیان می کند که حق طلبی و پیشه کردن صبر از مهم‌ترین عوامل در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: در جامعه ای که عمل به حق و صبر در آن وجود نداشته باشد، ایمان آرام آرام از آن خارج می شود و مردم طعم حیات طیبه را نمی چشند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تأکید کرد: در کنار مکمل های ایمان، برخی مسائل هستند که به ایمان ضرر وارد کرده و آن را نابود می کند که تن دادن به ظلم یکی از این مسائل است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان ابراز کرد: یکی از بدترین ظلم ها، ظلم به بیت المال است که سبب می شود شکم ها از حرام پر شود و همین موضوع سبب شد تا مردم در برابر امام حسین(ع) ایستاده و حجت خدا را شهید کنند و امروز نیز عده ای وجود دارند که می گویند هرچه می توانید از بیت المال بخورید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله همه ما بتوانیم با تلاش های خود در ترویج معارف قرآن و عمل به معارف الهی پیشرو و پیشگام باشیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات