۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۲۶۲۷۸
آیت الله حیدری:

حسینیه ها مرکز آموزش فرهنگ ناب شهادت هستند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حسینیه ها مرکز تربیت شهدای والامقام و مرکز آموزش فرهنگ اصیل و ناب شهادت هستند.
آیت الله حیدری آیت الله حیدری۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش تجلیل از پیرغلامان حسینیه های شاهد خوزستان امروز یکشنبه 26 شهریورماه با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در حسینیه آل مبارک اهواز برگزار شد.

آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز در این مراسم با اشاره به مقدس بودن حسینیه ها، اظهار داشت: حسینیه به عنوان یک مکان مقدس مرتبط با امام حسین(ع) مختص شیعیان است و هر کجا تشیع بیشتر در دل مردمش ریشه دوانده است، در آنجا حسینه های بیشتری وجود دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: استان خوزستان به خود می بالد که از نظر تکثر حسینیه مقام اول را در کشور دارد و این آمار بیانگر ارادت مردم ولایت مدار خوزستان به اهل بیت علیهم السلام و دل سپردگی آنان به تشیع و مکتب اهل بیت(ع) است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه مردم خوزستان نخستین مردم ایران بودند که شیعه شدند و حب علی (ع) در دل آنان شکل گرفت، ابراز داشت: مقام معظم رهبری (مدظله) در این خصوص بیان فرمودند مردم ایران برای تشیع وام دار دو مجموعه انسانی هستند یکی مردم اهواز و دیگری مردم جبل الطارق و این یک افتخار بزرگی برای خوزستان به شمار می آید که محب اهل بیت علیهم السلام هستند.

وی تصریح کرد: حسینیه یعنی مرکز تربیت شهدا، یعنی مرکز آموزش فرهنگ شهادت و خدا را شاکریم امروز ما در استان خوزستان 136 حسینیه مزین به نام شهدا داریم و امید است این رقم بیشتر شود؛ زیرا زنده نگه داشتن نام شهدا اعتلای فرهنگ شهادت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اعتلای فرهنگ شهادت مانند عطر می ماند که به محض باز شدن رایحه خوشش همه جا منتشر می شود و حشد الشعبی عراق، سوریه، یمن و بحرین نمونه هایی از انتشار فرهنگ شهدا است و فرهنگ شهادت همان فرهنگ ولایت و فرهنگ آزادگی است.

گفتنی است در پایان این مراسم با شکوه از برخی بانیان حسینیه های شهدای استان خوزستان تجلیل به عمل آمد./۹۴۵۳/پ202/ب1

ارسال نظرات