۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۲۶۳۰۴
آیت الله حیدری:

وظیفه طلاب پاسخگویی مستدل به سوالات جامعه است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: طلبه ها باید از لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی قرار بگیرند و شبهات و سوالات مردم را به طور مستدل و علمی پاسخ دهند.
آیت الله محسن حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز یکشنبه 26 شهریورماه در نشست مدیران حوزه های علمیه خواهران خوزستان که در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد اظهار داشت: خواهرانی که در حوزه علمیه درس خوانده اند نباید در حوزه و یا خانه بمانند؛ بلکه آنها باید در مساجد، حسینیه ها، دانشگاه ها، مجالس خواهران و به طور کلی در اجتماع حضور پیدا کنند و آموخته های خود را به دیگران منتقل کنند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: انسان همانگونه که از لحاظ شرعی موظف است، مالی را که به دست آورده است خمس و زکاتش را ادا کند، باید علمی را که به دست آورده است هم زکاتش را پرداخت کند و علمی که آموخته است را به بقیه انتقال دهد.

آیت الله حیدری درباره رسالت اصلی زن، تصریح کرد: نباید به گونه ای عمل شود که خواهرانی که در حوزه های علمیه با صرف هزینه دانش آموخته اند، خانه نشین شوند؛ البته خانه داری و بچه داری رسالت اصلی زن است و در این شکی نیست.

وی با اشاره به پاسخگویی طلاب حوزه های علمیه خواهران به شبهات و سوالات مردم، گفت: امروز صدها شبکه ماهواره ای، سایت و شبکه های اجتماعی با استفاده از تمامی ابزار ممکن اقدام به شبهه افکنی می کند و یکی از وظایف خواهرانی که در حوزه تحصیل کرده اند پاسخگویی به همین سوالات و شبهات است که نیاز است از لحاظ علمی در سطح بالایی خود را قرار دهند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: سوال کردن در جامعه یک امر طبیعی است که برای جوانان ایجاد شده اما اشکال از جایی به وجود می آید که کسی به آنها پاسخ ندهد و این پاسخگویی وظیفه طلبه ها است، چه طلبه های برادر و چه طلبه های خواهر باید به طور علمی و مستدل به این سوالات و شبهات پاسخ دهند./9453/پ203/ب1

ارسال نظرات