۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۲۶۴۱۶
آیت الله دری نجف آبادی:

عزاداری اباعبدالله الحسین نشانگر قدرت جامعه اسلامی است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: جامعه اسلامی وظیفه دارد قدرت اسلام، اهل بیت و امام حسین را به جهانیان نشان دهد و همانند اقیانوسی مواج با قدرت و صلابت باشد.
 آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عضومجلس خبرگان رهبری، نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک  پیش از امروز در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلبه های حوزه های علمیه استان مرکزی  که در حسینه شهدای بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار شد، راهپیمایی ها و عزاداری اباعبدالله الحسین را نشان دهنده قدرت و صلابت جامعه اسلامی دانست.

 آیت الله دری نجف آبادی ابراز داشت: جامعه اسلامی وظیفه دارد قدرت اسلام، اهل بیت و امام حسین را به جهانیان نشان دهد و همانند اقیانوسی مواج با قدرت و صلابت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به عظمت راهپیمایی با شکوه اربعین، بیان داشت: حرکت خیل عظیم مردم به سمت کربلا همانند نهرهای کوچکی است که در یک محلبه یکدیگر متصل می شوند و ما شاهد جمعیتی عظیم در بغداد و بصره ونجف هستیم.

امام جمعه اراک اسلام را یک دین اجتماعی-سیاسی دانست و افزود: مسلمانان کشور اسلامی باید در مراسمات مذهبی شرکت کنند زیرا اسلام یک دینی شخصی نیست و باید در تمام عرصه های اجتماعی و سیاسی خود را نشان دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جمله رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی آیت الله العظمی خامنه ای که فرمودند: "آمریکا شیطان بزرگ است" بیان داشت: اکنون شیطان بزرگ از بمب اتم، قدرت در شورای امنیت ملی، بزرگ نمایی، کوچک نمایی و ترور برای مبارزه با جهانیان و مسلمانان استفاده می کند.

وی افزود: جامعه اسلامی باید با این شیطان بزرگ بجنگد و صحنه رقابت را خالی نکند، زیرا آمریکا از انواع تبلیغات دروغی و ساختگی، فساد و فحشا، پیاده نظام و سواره نظام استفاده می کند و جامعه اسلامی موظف است تا تبلیغات دشمن را خنثی کند.

محرم فرصتی مناسب برای مبارزه با آمریکا

آیت الله دری نجف آبادی محرم را فرصتی مناسب برای مبارزه با این دشمن بزرگ دانست و اضافه کرد: این ایام فرصت مناسبی برای خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان است، مساجد باید پایگاه انقلاب اسلامی باشند و امامان جمعه وظیفه دارند اسلام واقعی را ترویج دهند تا از اقدامات نادرستی همچون قمه زنی که از شان امام حسین (ع) و سوگواری ایشان به دور است، جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان ضمن تبریک ملبس شدن روحانیان، اظهار داشت: طلاب و روحانیان وظیفه سنگینی در جامعه اسلامی به عهده دارد و باید با برنامه ریزی های پسندیده مسیر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه اسلامی تلاش کنند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات