۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۲۶۴۴۹
مدیركل تنقیح قوانین وزارت دادگستری:

استفاده از دانشجویان حقوق عاملی برای كاهش آسیب های اجتماعی است

مدیركل تنقیح قوانین وزارت دادگستری با اشاره به اینكه استفاده از دانشجویان حقوق عاملی برای كاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: بررسی موضوعات جرم یكی از موضوعاتی است كه باید مورد توجه قرار گیرد که در اینجا می توان از دانشجویان حقوق بهره برد.
جشن فارق التحصیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عسگر جلالیان مدیر كل تنقیح قوانین وزارت دادگستری ظهر امروز در گردهمایی فارغ التحصیلی رشته حقوق در دانشگاه پیام نور مركزی ضمن اشاره به اینكه بیشترین آمار دانشجو و هیأت علمی در رشته حقوق مربوط به دانشگاه پیام نور است، اظهار داشت: در میان دانشجویان دانشگاه پیام نور بالاترین نرم هوشی مربوط به رشته حقوق است، از این رو می توان گفت دانشگاه پیام نور جزء دانشگاه های سرآمد در این رشته است.

وی ادامه داد: در رشته حقوق تعداد فارغ التحصیلان این رشته در زیرشاخه های مختلف در مقاطع بالای آزمون ها بیشترین موفقیت از آن دانشجویان دانشگاه پیام نور بوده است، از این رو در وزارت دادگستری ما برنامه هایی را در پنج گروه حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق جزاء و جرم شناسی، حقوق بین الملل  و حقوق محیط زیست با تمام توان در نظر گرفته ایم تا بتوانیم از دانش آموختگان پیام نور در رشته های مختلف در این بخش ها جایگزین كنیم.

مدیر كل تنقیح قوانین وزارت دادگستری تاكید كرد: برای این كار ما اتحادیه انجمن های دانشگاهی را تشكیل داده و جلساتی گذاشته ایم تا كارگروه های مختلف علمی را از طریق این برند ساماندهی كنیم، دانشجویان می توانند اطلاعات و تخصص خود را در این فضا درج كرده و از این شرایط به وجود آمده بهره لازم را ببرند.

جلالیان یادآور شد: هدف ما از استفاده از دانشجویان پیام نور كمك به قوه قضائیه است، ما دانش آموختگان حقوق باید به كاهش آسیب های جامعه كمك كنیم، بررسی موضوعات جرم یكی از موضوعاتی است كه باید مورد توجه قرار گیرد و در اینجا می توان از دانشجویان حقوق بهره برد.

وی افزود: در قوه قضائیه موضوع دیگر ما استفاده از ظرفیت های علمی برای مجازات های حبس است، در واقع در این بخش ما باید از ظرفیت داوری بهره لازم را ببریم، در نظام حقوقی امروز ما امر داوری بسیار مورد توجه است و متاسفانه ما از ظرفیت داوری در كشور خود در بخش های مختلف استفاده نكرده ایم.

مدیر كل تنقیح قوانین وزارت دادگستری با بیان اینكه دانشجویان ما امروز باید در رشته حقوق برای مقاطع بالاتر اقدام كنند، خاطرنشان كرد: ما باید خودمان شان حقوق را حفظ كنیم، در عرصه فرهنگ حقوقی هر حقوقدان درست و با سند حرف می زند و ما باید ادبیات حقوقی را همیشه زمینه كار خود قرار دهیم، یك انسان حقوقی با افراد سیاسی و عام متفاوت است.

جلالیان ابراز داشت: توان و ظرفیت فارغ التحصیلان را نباید كم گرفت، در همه عرصه ها دانش آموختگان حقوق می تواند راه گشا باشند.

دانش آموختگان حقوق می توانند به رفع معظلات اجتماعی كنند

در ادامه این مراسم دكتر علی جمشیدی رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینكه یكی از پیامدهای اقتصاد غیر درون زا افزایش بیكاری است، تصریح كرد: برای همین امر شخصا با وزیر دادگستری جلساتی را برای حل معظل بیكاری فارغ التحصیلان رشته های مختلف به خصوص رشته حقوق جلساتی را برپا كردیم و به ایشان با تاكید اشاره كردیم كه نخبگان فارغ التحصیل حقوق راه كارها و برنامه های متنوعی برای حل مشكلات جامعه حقوقی كشور می توانند داشته باشند.

رییس دانشگاه پیام نور اضافه كرد: فارغ التحصیلان رشته حقوق آمادگی همكاری بالا درخصوص حل و فصل موضوعات مرتبط با وكالت و معظلات پرتنشی چون افزایش طلاق و سایر نابه هنجاری های اجتماعی را دارند و در این زمینه مطالعات و پژوهش های گسترده ای نیز داشته كه می توانند به وزارت دادگستری و به كانون وكلا كمك كنند.

جمشیدی افزود: تقاضایی كه مسؤولان دانشگاه و مراكزهای آموزش عالی از وزارت دادگستری دارند این است كه این مسؤولان از فضای دانشگاه هایی فاصله نگیرند و با حضور در همایش ها و هم اندیشی های علمی دانشگاهی از پتانسیل بالای فارغ التحصیلان رشته های حقوقی بهترین استفاده را ببرن

موضوعات اخلاقی در دانشگاه های ما به خوبی شكل نگرفته است

پرفسور عباس كریمی عضو سابق كانون وكلای دادگستری و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینكه دانشجویان پیام نور مبنی براینكه شما در دانشگاهی درس خواندید كه پس از انقلاب تجربه جدیدی بود، اظهار كرد: نظام آموزشی پیام نور خوب است و پا به پای سایر نظام آموزشی گام برمی دارد، دانشگاه پیام نور هم همانند سایر مراكز آموزشی ما معایبی خواهد داشت اما تا به امروز توانسته گام های خوبی بردارد.

وی ادامه دارد: ما در آستانه ماه محرم هستیم و از دانشجویان توقع داریم كه شور حسینی را در آمیخته با شعور حسینی درنظر بگیرند، همچنین توجه به فرهنگ كشورمان مهم است، برای نمونه ما در زبان فارسی غنی هستیم و باید قدر آن را بندانیم زیرا افرادی همچون فردوسی داریم كه حافظ زبان ما بودند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در پایان گفت: موضوع مهم دیگر ما اخلاق محوری است، خوشبختانه در حوزه های علمیه رسم خوبی كه وجود دارد هر هفته یك جلسه اخلاق برگزار می كنند و رسم اخلاقی به طلاب آموزش می دهند، اما ما در بحث اخلاق متاسفانه شیوه خوبی را در دانشگاه ها در پیش نگرفته ایم.

اشرفی مدیر آموزش موسسه آموزش عالی چتر دانش در مورد وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی و بازار كار بیان داشت: مسلما در همه رشته ها مشكل عدم انظباق بازار كار با میزان فارغ التحصیلان است، در رشته حقوق هركسی بتواند كلاس ها و موارد كاربردی را مدنظر قرار دهد قطعا در بازار كار وضعیت بهتری خواهد داشت و سریعا جذب می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجو رشته حقوق نیاز به علم حقوق دارد و از این رو در بخش كابردی دادگستری می تواند علم خود را به كار ببرد، كابردی بودن حقوق باعث می شود كه مردم هم اعتماد كرد و فرد موردنظر در بازار كار جذب شود./٨١٦/پ202/ب۲

ارسال نظرات