۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۲۶۴۶۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

سخنرانی مبلغان باید در زندگی فردی و اجتماعی مردم کاربردی باشد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: مبلغان باید سخنرانی مختصر و مفید بر مبنای مطالب قرآنی به مردم ارائه دهند که در زندگی فردی و اجتماعی آنها کاربردی بوده و به روز باشد.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ استان تهران که با حضور مبلغان و روحانیان در آستان مقدس شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: امروز در بخش تبلیغات مشکل اصلی به بخش مدیریت مربوط است.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب‌شناسی درباره تبلیغ، عنوان کرد: یک مبلغ خوب باید در امر تبلیغ مخاطب‌شناسی داشته باشد و برای هر گروهی متناسب با روحیات آنها صحبت کند به عنوان مثال برای دانشجوی رشته حقوق از آیات و روایات حقوقی و برای دانشجوی رشته سیاسی از آیات و روایات سیاسی صحبت کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مبلغ باید به اقشار مختلف مردم توجه داشته باشد، اظهار داشت: هنگام سخنرانی یک مبلغ اقشار مختلف مردم پای منبر او هستند بنابراین افزون بر فن بیان باید محتوای کلام او همه را جذب خود کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه لباس شهرت حرام است، عنوان کرد: لباس شهرت سبب حواس پرتی انسان می‌شود، باید ظاهر مبلغان ساده باشد که هنگام سخنرانی حواس مخاطب را به خود جلب نکند و آنها به محتوا کلام او توجه کنند.

وی با بیان اینکه باید وضعیت فعلی درباره مباحث سخنرانی اصلاح شود، ابراز داشت: مبلغان نباید در سخنرانی خود صرفا به یک مبحث بپردازند بلکه با الگوگیری از قرآن کریم باید مباحث متنوعی برای سخنرانی انتخاب کنند.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان باید پیش از سخنرانی مطالعه داشته باشند و سخنرانی مختصر و مفید بر مبنای مطالب قرآنی به مردم ارائه دهند که در زندگی فردی و اجتماعی آنها کاربردی بوده و به روز باشد./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات