۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۲۶۴۸۳

نشست مدیران پژوهشی حوزه علمیه خواهران برگزار شد

نشست مدیران و معاونان پژوهشی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با حضور معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور در تبریز برگزار شد.
اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام خلیلی، مدیر پژوهش های پایانی حوزه علمیه خواهران، امروز در نشست مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که کارگاه‌های مختلف پایان‌نامه‌نویسی در مدارس علمیه سراسر کشور برگزار شده است، اظهار داشت: در این راستا مشاوره‌های مستمر به طلاب خواهر ارایه می‌شود.

وی با بیان این‌که مشاوران پایان نامه نویسی در سامانه کوثرنت به صورت آنلاین آماده پاسخ گویی به طلاب خواهر هستند، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم از تمامی روش‌های به‌روز بایستی در جهت تهیه و تدوین پژوهش و پایان‌نامه‌های مفید و کاربردی در حوزه های علمیه خواهران بهره مند شویم.

حجت الاسلام خلیلی خواستار اهمیت و توجه بیش از پیش مدیران مدارس علمیه خواهران به روند نگارش پایان نامه از سوی طلاب شد و گفت: در آیین‌نامه جدید ابلاغی درخصوص روند پایان‌نامه نویسی برخی ایرادات و مشکلات که از سراسر کشور طرح شده بود، برطرف شده و بستر برای پژوهش طلاب فراهم است.

وی با تأکید بر این‌که همه مدارس علمیه خواهران مکلف به تشکیل کارگروه تحقیقات پایانی هستند، خاطرنشان کرد: با وجود روش‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، باید به سمت تمرکززدایی حرکت کنیم؛ درصدد فراهم کردن امکانات لازم برای ارایه پایان نامه مکتوب به صورت فیلم نامه، فیلم و دیگر روش‌ها هستیم.

بنابر این گزارش، در ادامه این نشست که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان‎شرقی برگزار شد، مدیران مدارس علمیه و معاونان پژوهشی به طرح سؤالات و بیان نکته نظرات خود پرداختند که محور اصلی مشکلات طرح شده کمبود فضای فیزیکی برای پژوهشگران حوزوی در استان بوده است.

بر این اساس، مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان سراب در این نشست از کمبود فضای آموزشی و پژوهشی انتقاد کرد، مدیر مدرسه علمیه خواهران سراب، از کمبود رایانه برای انجام امور پژوهشی و مدیر مدرسه علمیه بستان آباد بر حمایت از پایان نامه و پژوهش‌های طلاب خواهر تأکید کردند.

مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز نیز بر جهت‌دهی به پژوهش‌های حوزوی تأکید داشت و خواستار حمایت از طلاب محقق و پژوهشگر شد، همچنین معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) مرند به ارایه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در معاونت پژوهشی این مرکز علوم اسلامی پرداخت.

گفتنی است، در پایان این نشست یک روزه معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور از راه اندازی سه مرکز پژوهشی در حوزه علمیه خواهران تبریز، بناب و جلفا خبر داد که به گفته حجت الاسلام حصاری قرار است این سه مرکز تا پایان سال جاری فعالیت خود را آغاز کنند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات