۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۲۶۵۳۵
حجت الاسلام والمسلمین سلامتی:

طلبه منزوی در عرصه های سیاسی و اجتماعی به درد حوزه نمی خورد

استاد برجسته حوزه علمیه ارومیه با بیان این که حوزه علمیه انقلابی مد نظر نظام است و طلبه منزوی در عرصه علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به درد حوزه نمی خورد، گفت: امام راحل به عنوان تربیت یافته حوزه های علمیه بینش عرفانی را در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به دنیا عرضه و جهان را منقلب کردند.
حجت الاسلام سلامتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم سلامتی از اساتید حوزه علمیه ارومیه و علمای بلاد امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی که در سالن برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خوب درس خواندن از وظایف اصلی طلاب است چراکه  شرایط تبلیغی در جامعه امروزی تغییر کرده است، شبهات در مراکز علمی بیش از اندازه است و این امر می طلبد که طلاب به سلاح علم مجهز شده و پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل در حوزه های علمیه باید با نیت الهی باشد، مدرگ گرایی در حوزه نباید جا بیفتد، طلبه ای که در مکتب امام صادق(ع) تلمذ می کند باید درس خواندش برای خداوند و جلب رضایت الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سلامتی امام زمان (عج) را پشتیبان حوزه های علمیه و طلاب دانست و تصریح کرد: از آنجایی که حوزه منسوب به ساحت قدسی امام عصر (عج) است باید طلاب مراقب رفتار و اعمال خود باشند، نباید حرفی زده شود و عملی صورت بگیرد که به بدعت در دین ختم شود.

وی گفت: رفتار و کردار طلاب منسوب به کلام نبوی و اهل بیت (ع) است به گونه ای نباشد که رفتارهای شخص باعث خدشه به اعتقاد مردم نسبت به دین و دینداری شود.

استاد حوزه علمیه طلاب جدید را مورد خطاب قرار داد و تأکید کرد: کسی که وارد حوزه می شود باید از عالم معصیت و گناه حداحافظی کند، طلبه عاری از گناه می تواند نقش آفرینی کرده و دنیا را متحول کند، همانطورکه امام راحل با عصمت روحی و انفاس قدسی خود دنیا را دگرگون و اسلام را احیا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سلامتی بر تحجد و شب زنده داری طلاب تأکید کرد و افزود: این بدان معنا نیست که درس را تعطیل کنیم باید بدانیم که برای خودسازی وارد حوزه نشده ایم، باید با کسب علم و تزکیه نفس در مسیر هدایت جامعه گام برداریم.

وی با بیان اینکه حکمت نظری و حکمت عملی رسالت انبیای الهی بود، خاطرنشان کرد: باید ضمن خوب درس خواندن و تزکیه نفس، جامعه را با اعمال خود به سوی مسیر حق دعوت کنیم.

استاد حوزه علمیه در ادامه به حوزه علمیه و طلبه انقلابی مد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه انقلابی مد نظر نظام است، طلبه منزوی در عرصه علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به درد حوزه نمی خورد، امام راحل به عنوان تربیت یافته حوزه های علمیه بینش عرفانی را در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به دنیا عرضه و جهان را منقلب کرد.

وی گفت: درهم آمیختگی سلوک و عرفان در همه بخش ها سبب شده بود که سیاستمداران بزرگ دنیا در برابر امام راحل احساس پوچی و حقارت کنند همانطور که در عصر حاضر، افرادی همچون پوتین در برابر مقام معظم رهبری اظهار پوچی می کنند، این امر نشان دهنده عظمت، اتکا به خدا و بندگی است.

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران با تجلیل از برترین طلاب عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی چهار حوزه علمیه شهرستان ارومیه پایان یافت./936/پ202/ب1

ارسال نظرات