۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۵۷۶
رییس جنبش آزادگان بحرین:

آل‌سعود از واژه «تروریسم» برای سرکوب معارضان استفاده می‌کند

رییس جنبش آزادگان بحرین گفت: آل سعود از واژه «تروریسم» برای سرکوب معارضان استفاده می کند.
سعید الشهابی رییس جنبش آزادگان بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید الشهابی رییس جنبش آزادگان بحرین در مقاله ای که روز دوشنبه در روزنامه القدس العربی منتشر شد، تأکید کرد که نظام عربستان با ائتلاف با دشمنان امت محمد(ص) درصدد ایستادگی در برابر خواسته آزادی از ظلم و استبداد و اشغالگری است.

وی افزود: شهروندان عربستان به سوی آزادی و نجات از ظلم و مبارزه با سرکوب و استبداد گام برمی دارند. بیش از 20 هزار زندانی سیاسی در عربستان و بیش از 4 هزار در بحرین و صدها تن در زندان های امارات حبس شده اند.

این فعال انقلابی با اشاره به اینکه جنبش در عربستان نشان دهنده خفقان گسترده و ناامیدی از اصلاح نظام است، تصریح کرد: جوانان سعودی در حالی علیه ظلم و ستم قیام کرده اند که به خوبی می دانند نظام حاکم صدها میلیاد دلار را در ماه های اخیر به دولت آمریکا پرداخته کرده تا حمایت این کشور را بخرد.

شهابی اظهار داشت که نظام آل سعود به سیاست های خود برای باقی ماندن در قدرت ادامه داده و بر همین اساس به تغییر در سازمان های دینی به نفع خود می پردازد.

وی با اشاره به استفاده دولت عربستان از واژه تروریسم برای مقابله با جنبش مردمی در این کشور ادامه داد: آل سعود از تجربه صهیونیستی مقابله با بهار عربی استفاده کرد و از تجربه های بیگانگان بهره می گیرد و بر این  اساس به استراتژی امنیتی با هدف تقویت امنیت داخلی تمسک یافته و ضربات پیشگامانه ای به اصلاح طلبان وارد می سازد.

دبیرکل جنبش آزادگان بحرین هدف قرار دادن اسلام گرایان مخالف استبداد و سرکوب، تقویت روابط با رژیم صهیونیستی و تلاش برای ایجاد فضای مردمی مخالف جنبش میدانی تغییر طلبانه را از برنامه های رژیم سعودی برشمرد./980/ب902/د

ارسال نظرات