۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۲۶۶۰۰

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس و محرم صداوسیمای استان خوزستان

مدیر کل صداوسیمای مرکز خوزستان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس مرکز صداوسیمای خوزستان به عنوان مرکز مادر و پایتخت دفاع مقدس با مراکز دیگر از جمله مراکز ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، بوشهر، مرکز آبادان و هرمزگان برنامه های مشترکی را انجام خواهد داد.
رحیمی

مسلم رحیمی، مدیر کل صداوسیمای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره برنامه های هفته دفاع مقدس و ماه محرم اظهار داشت: با توجه به اینکه محرم امسال با هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرده و از طرفی دیگر هم بازگشایی مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها هم وجود دارد، برنامه های مفصل و متعددی را پیش بینی کرده ایم.

مدیر کل صداوسیمای مرکز خوزستان در ادامه بیان داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس مرکز صداوسیمای خوزستان به عنوان مرکز مادر و پایتخت دفاع مقدس برای مراکز دیگر از جمله مراکز ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، بوشهر، مرکز آبادان و هرمزگان قرار گرفته و برنامه های مشترکی را با این مراکز انجام خواهیم داد.

این مقام مسؤول افزود: برنامه هایی که با این مراکز خواهیم داشت اغلب زنده تلویزیونی خواهد بود و نیز همزمان این برنامه ها با شبکه سراسری شما، شبکه های سیمای استانی و نیز شبکه استانی خوزستان پخش خواهد شد.

رحیمی با اشاره به محور اصلی برنامه های هفته دفاع مقدس در این مراکز، ابراز داشت: این برنامه ها با موضوعات متعدد از قبیل نقش مردم این استانها در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس و دیگر موضوعات مربوطه به هشت سال جنگ تحمیلی پخش خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مراسم شب اول ماه محرم شهرستان شوشتر در امامزاده عبدالله به عنوان یک مراسم بسیار مهم با نصب پرچم عزاداری امام حسین(ع) بر سر درب امام زاده عبدالله گرفته خواهد شد؛ از این رو تصمیم گرفتیم نخستین پخش زنده تلویزیونی مراسمات ماه محرم در سال جاری را در استان از این برنامه با شکوه امامزاده عبدالله شوشتر که سال های گذشته هم پخش کرده بودیم، آغاز کنیم.

مدیر کل صداوسیمای مرکز خوزستان افزود: برنامه امامزاده عبدالله شوشتر با محوریت و سخنرانی نماینده ولی فقیه در خوزستان و زعیم حوزه علمیه خوزستان، آیت الله موسوی جزایری آغاز خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان، گفت: این هفته که همزمان با هفته اول ماه محرم الحرام و نیز تقارن پیدا کرده با بازگشایی مراکز آموزشی، برنامه های مفصلی درباره این فریضه الهی خواهیم داشت.

رحیمی بیان داشت: پخش زنده تلویزیونی مراسمات عزاداری و سوگواری و نیز تجمعات هماهنگ شده عزاداری سید و سالار شهیدان در شهرستان های مختلف خوزستان در ماه محرم از شبکه های سراسری و همچنین شبکه استانی سیمای خوزستان پخش خواهند شد.

وی ابراز داشت: برای ماه های محرم و صفر به مدت 60 روز به طور روزانه مرور تاریخچه قیام اباعبدالله الحسین(ع) و نکات مهمی درباره معرفی اصحاب آن حضرت خواهیم داشت که سخنرانان و کارشناسان مذهبی به این مقوله مهم خواهند پرداخت.

مدیر کل صداوسیمای مرکز خوزستان با اشاره به استقرار پایگاه رسانه این مرکز در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: برای اربعین حسینی پایگاه رسانه ای صداوسیمای خوزستان در چذابه و شلمچه استقرار پیدا خواهند کرد و همچنین در مسیر طریق الحسین پوشش مراسمات متعدد و فعالیت های مردم ولایت مدار در قالب مواکب عزاداری را پخش خواهیم کرد.

این مقام مسؤول در پایان گفت: منابر مهم حسینی را با محوریت و سخنرانی روحانیان و علمای برجسته خوزستان را از سیمای مرکز خوزستان ضبط و پخش خواهیم کرد./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات