۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۲۶۶۸۲
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:

محرم زمان مناسبی برای رفع آسیب‌های اجتماعی است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ایام محرم زمان مناسبی برای رفع آسیب‌های اجتماعی است، گفت: به روز بودن و پرهیز از سطحی نگری از جمله ویژگی‌های مبلغان است و آنها می‌توانند در این ایام به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک فراوانی کنند.
حجتالاسلام والمسلمین خاموشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی امروز سه شنبه(28 شهریور ماه) در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه مبلغات استان تهران که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های مبلغان و مبلغات مذهبی در مجالس ایام محرم اظهار داشت: داشتن تقوا، کسب اطلاعات جدید با توجه به مسائل روز، پرهیز از سطحی‌نگری و تبلیغ سطحی از جمله ویژگی‌های مبلغان و مبلغات مذهبی است. هرگز نباید در راه کسب علم خسته شوید و باید مطالعات دقیق و به روزی داشته باشید.

وی ادامه داد: بانوان همیشه در جامعه تاثیر زیادی دارند و در ایام محرم به ویژه در مجالس عزاداری زنانه می توانند تاثیر خود را دو چندان کنند و مبلغات باید دغدغه تربیت نسل را داشته باشند و امثال شهدای مدافع حرم و شهید حججی‌ها از خانواده‌هایی تربیت می‌شوند که به مسائل دینی اهمیت زیادی می‌دهند و اهل خانه ولایت مدار هستند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر شهدای مدافع حرم دین و ولایت مقابل نظام سلطه جهانی و زورگویی ایستادگی می‌کنند. شما باید به آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ ای داشته باشید و این ایام محرم یک بهانه‌ای است که در این مجالس می‌شود برای رفع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی گام‌های بسیار مهمی برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان با اشاره به اینکه مسائلی همچون اشتغال، فساد و فحشا، حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، سکونت های غیر رسمی و.. باید از جمله موضوعات مورد  توجه سخنرانی‌ها باشد گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌هایی وجود دارد بر همین اساس لازم است که مبلغان به کمک مسؤولان بیایند در مورد مسائلی همچون موضوعات اجتماعی آمارها خوشایند نیست و از هر 2 ازدواج 1.6 دهم به طلاق می‌رسد که مبلغان برای رفع این آسیب‌ها می توانند بسیار تاثیر گذار باشند./816/پ202/ب1

ارسال نظرات