۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۲۶۸۶۶
مدیر حوزه علمیه شهداد:

مدرک گرایی آفت بزرگی برای طلاب است

مدیر حوزه علمیه شهداد با توجه به این که مدرک گرایی یک آفت برای طلاب محسوب می شود، گفت: مدرک گرایی برای طلاب سبب می شود که درس را خوب یاد نگیرند و در آینده حیران و سرگردان شوند.
طلبه

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: طلاب فرمول طلبگی را یاد گرفته تا بهتر آینده خود را بشاسند.

وی افزود: طلبه ای که با شناخت کامل، راه و رسم طلبگی را بشناسد بهتر می تواند در حوزه علمیه درس بخواند، زیرا در این صورت آینده خود را دانسته و برای آینده خود تصمیم می گیرد.

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که طلاب کتاب های راه رو رسم طلبگی را بدانند، ابراز داشت: راه تبلیغ یکی از راه هایی بوده که طلاب می توانند آینده خود را با رفتن به منبر و مسجد داری، درست کنند و مقدمه تبلیغ، سخنرانی خوب است.

وی تصریح کرد: مردم دنیای امروز تشنه دین اسلام بوده و تنها قشری که می تواند مردم را با دین واقعی پیامبر اکرم آشنا کند، روحانیانی بوده که در حوزه های علمیه درس می خوانند.

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که خوب درس خواندن وظیفه مهم طلاب در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: طلبه ها بدانند زمانی می توانند شهید مطهری های حوزه علمیه باشند که خوب درس بخوانند.

وی خاطرنشان کرد: این که طلاب بعد از پایه ده از آینده خود با خبر نیستند و در جامعه حیرانند، مقصر فقط طلاب نبوده بلکه حوزه های علمیه هم هستند زیرا حوزه علمیه باید با شناخت استعداد های طلاب برای آن ها برنامه ریزی کنند.

مدیر حوزه علمیه شهداد با توجه به این که مدرک گرایی یک آفت برای طلاب محسوب می شود، گفت: مدرک گرایی برای طلاب سبب می شود که درس را خوب یاد نگیرند و در آینده حیران و سرگردان شوند.

وی ابراز داشت: طلاب در حوزه های علمیه باید به لباس طلبگی افتخار کنند و از لباس پیامبر در برابر مردم خجالت زده نشوند.

وی در پایان با اشاره به این که طلاب به درس، عشق بورزند، گفت: مسیر طلبگی، ادامه راه اهل بیت بوده و کسی که وارد حوزه های علمیه می شود باید مراقب رفتار و کردار خود در جامعه باشد./9707/ت302/ب1

ارسال نظرات