۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۷۱۳۳

رهبر مسلمانان غنا از استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد

رهبر مسلمانان غنا در دیدار با مقامات سفارت ایران در این کشور از استقامت و موفقیت ایران در برابر زورگویی برخی کشورها استقبال و قدردانی کرد.
دیدار رهبر مسلمانان غنا با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ «عثمان نوحو شربتو» رهبر مسلمانان غنا در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در «آکرا» پایتخت این کشور گفت: استقامت و موفقیت ایران در برابر زورگویی برخی کشورها ستودنی است و من اعتقاد دارم ایران در جهت خدمت به مسلمانان گام بر می دارد.

رهبر مسلمانان غنا با تشکر از حُسن توجه جمهوری اسلامی ایران به امور مسلمانان جهان و تاکید بر حقانیت ایران در مسائل بین المللی، نمایندگی ایران در آکرا را تنها نمایندگی در این کشور دانست که در مسیر درست خدمت به مسلمانان، مردم و کشور غنا قدم بر می دارد.

نصرت الله مالکی سفیر ایران در غنا نیز در این دیدار، روابط دو کشور را مستحکم توصیف کرد و امضای چندین تفاهم نامه اقتصادی را نشانه این روابط خوب دانست.

سفیر ایران همچنین با اشاره به برنامه هسته ای ایران گفت: این برنامه صلح آمیز است و صلح آمیز بودن آن همواره از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است و ایران در خصوص برنامه هسته ای خود نیز با گروه ١+٥ و شورای امنیت سازمان ملل به توافق رسیده است.

رهبر مسلمانان غنا نیز ضمن تایید برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ، برای پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت مردم ایران دعا کرد.

شیخ نوحو شربتو در پایان تاکید کرد که خداوند فرموده است اگر بندگان نیک، خدا را کمک کنند خدا نیز به کمک آنها می شتابد. پیروزی نهایی از آن ملت های مسلمان جهان و از جمله مسلمانان محروم و ستمدیده است.

جمهوری غَنا کشوری در غرب قاره آفریقا واقع شده است. آکرا پایتخت این کشور است. واحد پول این کشور سِدی غنا نام دارد.

زبان رسمی غنا انگلیسی است و ۶۷ درصد از مردم به آن تکلم می‌کنند. جمعیت غنا ۲۷ میلیون نفر است و مردم غنا از اقوام چندی تشکیل شده‌اند. .

۹۸ درصد مردم غنا سیاه‌پوست هستند و بیشتر مردم غنا مسیحی و حدود ۱۷ تا 20 درصد نیز مسلمان هستند.

غنا در ششم مارس ۱۹۵۷ از بریتانیا استقلال یافت. در آن تاریخ، دو مستعمره بریتانیا یعنی «ساحل طلا» و توگولند که یک سال پیش از آن با هم ادغام شده بودند، کشوری به نام غنا را تشکیل دادند. در اول ماه جولای ۱۹۶۰ نظام جمهوری در غنا رسمیت یافت./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات