۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۵۲۷۱۹۹
حجت الاسلام حائری:

اظهارات ترامپ نشانه عصبانیت دشمن از عزت نظام اسلامی است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: این دیوانه ابلهی که با عنوان رییس جمهور آمریکا سخنان لغوی را بر زبان جاری کرد، نشان داد که اگر ملتی فریاد «هیهات منّا الذّله» سر دهد، عزت برای او رقم خواهد خورد.
حجت الاسلام حسین حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان عصر پنجشنبه در مراسم ترحیم مرحوم آیت الله علی اصغر معصومی که در محل مسجد امام علی(ع) برگزار شد، با بیان این که انسان تراز اسلام دارای سه ویژگی علم، خشیت و تقواست، افزود: قرآن کریم می فرماید حالت خشیت در عبادت برای عالمان، دانشمندان و فرهیختگان پیدا می شود که با علم شان خود را در محضر پروردگار دیده، جز برای خدا گام بر نمی دارند و حیات و ممات آن ها برای خداست.

وی خاطرنشان کرد: فضیلت دومی که خدای متعال آن را در قرآن کریم موجب ترفیع مقام معرفی می کند، جهاد و مبارزه است و خداوند در ده ها آیه انسان مجاهد را بر دیگران برتری داده است؛ از جمله آیه شریفه «فضّل الله المجاهدین علی القائدین أجرا عظیما.»

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: با وجود این که همه دوست دارند جنگ و نزاع وجود نداشته باشد و زندگی آرامی داشته باشند اما وقتی دشمن طغیانگر می خواهد عزت مردم را تخریب کند، انسانی که اهل مبارزه است، در برابر ظلم ساکت نمی نشیند. مرحوم آیت الله معصومی که شاگرد مکتب عاشورا بود و در کلاس کربلا و با شعار «هیهات منا الذّله» درس آموخته بود نیز چنین فردی بود.

اظهارات ترامپ نشانه عصبانیت دشمن از عزت نظام اسلامی است

حجت الاسلام حائری با اشاره به اظهارات خصمانه اخیر رییس جمهور آمریکا در صحن عمومی سازمان ملل متحد، این عصبانیت دشمنان نظام اسلامی را نشانه حرکت درست مردم ایران در مسیر عزت خواهی توصیف کرد و افزود: این دیوانه ابلهی که روز گذشته با عنوان رییس جمهور آمریکا سخنان لغوی را بر زبان جاری کرد و مورد سرزنش همه عقلا قرار گرفت، نشان داد که اگر ملتی فریاد «هیهات منّا الذّله» سر دهد، عزت برای او رقم خواهد خورد. ما باید در برابر شهدای مان سر ادب فرود آوریم که چنین عزتی را برای ما آفریدند.

وی تصریح کرد: صبر و مقاومت در مبارزه درخت تلخی است که میوه شیرینی دارد و ما امروز میوه شیرین درخت استقامت خود را چشیده ایم. این که امروز در شرایط ناآرام بین المللی، پرچم عزت و امنیت در کشور ما برافراشته شده است، همان میوه شیرین صبر، جهاد و مبارزه است که مرحوم آیت الله معصومی پرچمدار این مبارزه بود. این افتخار روحانیت است که به تبعیت از امام شهید خود در برابر ظلم می ایستد.

همه انسان ها در معرض سفر مرگ قرار دارند

حجت الاسلام حائری در ادامه با بیان این که تقوای الهی تنها چیزی است که پس از مرگ انسان او را همراهی می کند، اظهار کرد: تقوا به این معناست که ما قدرتی در فکر، اراده و اندیشه مان داشته باشیم که هر زمان میدان گناه باز شد، بتوانیم خود را کنترل کنیم. وقتی مرحوم آیت الله معصومی دو روز پیش به خاک سپرده شدند، چیزی به جز 4 متر پارچه کفن همراه ایشان نبود و همه ما نیز چنین خواهیم بود.

وی تأکید کرد: همه ما در معرض این سفر بزرگ قرار داریم و با این توصیف خوشا به حال بزرگانی چون مرحوم آیت الله معصومی که همه زندگی ایشان همراه با علم، جهاد، تقوا و خدمت به مردم همراه بود و به عبارتی مصداق عبارت «عاش سعیدا و مات سعیدا» قرار گرفتند. ما باید از زندگی علمای خود الگو بگیریم و به عالم آخرت بیندیشیم و بدانیم که دنیا به شرطی خوب است که موجب دلبستگی انسان نشود./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات