۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۲۷۲۸۱

توهین مفتی سعودی به مقام اجتماعی زنان

مفتی عربستانی برای توجیه عدم اجازه رانندگی به زنان در این کشور ادعا کرد که زنان به دلیل داشتن عقلی کمتر نسبت به مردان، نباید رانندگی کنند.
سعد الحجری مفتی سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، سعد الحجری مفتی سعودی در توجیه عدم اجازه رانندگی به زنان در عربستان مدعی شد: عقل زنان یک چهارم عقل مردان است پس نمی توانند رانندگی کنند.

الحجری رییس دارالافتای منطقه عسیر ( جنوب غرب عربستان) در سخنرانی راجع به آنچه «مفاسد رانندگی زنان» دانست، ادعا کرد: بر اساس احادیث، عقل زن نصف عقل مرد است؛ وهر گاه به برای خرید به بازار برود نصف بیشتر باقیمانده عقلش هم کم می شود ، بنابراین تنها یک چهارم عقلش باقی می ماند.

این مفتی سعودی افزود: اداره راهنمایی ورانندگی چگونه به کسانی که عقلشان یک چهارم است وشایستگی رانندگی ندارند گواهینامه رانندگی می دهد.

فیصل بن خالد بن عبدالعزیز امیر منطقه عسیر در واکنش به سخنان این مفتی سعودی نسبت به زنان وی را به دلیل تشویش اذهان عمومی، از تمامی فعالیت های تبلیغی، سخنرانی و امامت مسجد منع کرد.

ولید الظفیری روزنامه نگار سعودی در واکنش به سخنان مفتی این کشور، بر روی صفحه توئیتر خود نوشت: وقتی زنان در جوامع مردسالار به فوبیا (ترس بیمارگونه‌)تبدیل می شوند تعجبی ندارد که یکی از این مردان به خود جرات دهد وعقل زنها را یک چهارم مردان بداند. بر اساس قوانین سعودی، زنان حق رانندگی ندارند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات