۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۲۷۳۷۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عزاداری برای امام حسین سبب رشد انسان می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) سبب رشد انسان می‌شود، گفت: اشک بر مظلومیت امام حسین(ع) همراه با شناخت انسان نسبت به جایگاه ایشان است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه هدایت، گفت: برخی در محرم وقتی که شور و عظمت فوق العاده عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) را می‌بینند تصور می‌کنند مظلومیت امام حسین(ع) کاهش یافته در حالی که چنین نیست.

وی افزود: در این سالهای اخیر ما مشاهده می‌کنیم که قبل از آغاز ماه محرم سخنانی بیان می‌شود که سودی جز خشنود کردن دشمنان به ویژه وهابیت خبیث این مولود شوم انگلیس را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: این گونه سخنان از گلوی کسانی خارج می‌شود که از عرفان و معارف اهل بیت(ع) بی خبر هستند و این روایت از رسول اکرم(ص) که فرمودند: عشق به اهل بیت(ع) من روزی است؛ شامل آنان نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه پیامبر(ص) خبر عزاداری ملت ایران در مظلومیت امام حسین(ع) را به مسلمانان عصر خود وعده داده است، بیان داشت: کسی نمی‌تواند علاقه مردم ایران را نسبت به اهل بیت(ع) کاهش دهد آنانی که بیان می‌کنند نگویید ما نوکر امام حسین(ع) هستیم بدانند راه به جایی نخواهند برد.

وی با اشاره به اینکه عبد به معنای مطیع است، ابراز کرد: جبرئیل امین وحی الهی زمانی که حضرت فاطمه(س) از فرط خستگی به خواب می‌رفتند و امام حسین(ع) گریه می‌کردند حضرت جبرئیل سریع‌تر از سرعت نور خود را در کنار گهواره حضرت حاضر کرده و به نوکری خانه اهل بیت(ع) گهواره ایشان را تکان می‌دادند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: غلام اباعبدالله الحسین(ع) بودن بسیار فضیلت دارد امام صادق(ع) زمانی که به زیارت قبر مبارک امام علی(ع) مشرف شدند فرمودند: من بنده توام، خوش به حال من اگر قبول کنید که من غلام شما هستم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: مردم نباید به کسانی که می‌گویند نام فرزندانتان را غلام حسین و یا غلام رضا نگذارید اعتنا کنند چرا که این نامگذاری مایه تقویت و نشر معارف اهل بیت(ع) است. آن کسانی که بیان می‌کنند سینه زدن برای امام حسین(ع) مایه رشد انسان نمی‌شود باید به اشکی که از چشمان عزاداران حسینی جاری می‌شود دقت کنند چرا که اشک ثمره رشد و شناخت انسان از حق است.

این دانشمند فرزانه گفت: در عاشورا به سر و سینه زدن بسیار ثواب و اجر دارد؛ اشک برامام حسین(ع) گناه کوچک و بزرگ انسان را پاک می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات