۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۲۷۴۴۶
در دیدار مدیران فرهنگی با هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان مطرح شد؛

تاکید برگسترش فعالیت های فرهنگی در ماه محرم و آموزش هیأت های مذهبی

حجت الاسلام عباسی از دیدار مدیران ارشد فرهنگی استان با هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان با محوریت بحث پیرامون فعالیت های فرهنگی مذهبی ماه محرم در شهر مشهد و نیز ادامه فعالیت شهرداری مشهد در اربعین امسال همچون گذشته خبر داد.
اتاق تبلیغ جلسه با مدیران فرهنگی شهر اتاق تبلیغ جلسه با مدیران فرهنگی شهر اتاق تبلیغ جلسه با مدیران فرهنگی شهر

حجت الاسلام حسین عباسی، مدیر روابط عمومی و دبیرخانه اتاق تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری جلسه ای پیرامون فعالیت های فرهنگی مذهبی ماه محرم شهر مشهد با مدیران ارشد فرهنگی استان خبر داد.

وی افزود: در جلسه هیأت امنا و کمیته اجرایی اتاق تبلیغ خراسان با مدیران ارشد فرهنگی استان و نایب رییس شورای شهر مشهد و ریس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد پیرامون فعالیت های فرهنگی مذهبی ماه محرم شهر مشهد مطالب و مباحثی مطرح شد که سرفصل های آن را بیان می کنم.

حجت الاسلام عباسی گفت: در این جلسه تاکید برگسترش فعالیتهای فرهنگی در ماه محرم، آموزش هیأت های مذهبی، توجیه هیئات مذهبی نسبت به تعظیم شعائر و پررنگ تر کردن حضور مردم  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: طبق مباحث مطرح شده، زمینه سازی برای ایستگاه های صلواتی از سوی شهرداری در اماکن مناسب بحدی که در حد امکان از سد معبر و راه بندان و ایجاد گره های ترافیکی پرهیز شود، مصاحبه جهت استقبال از زائرین پیاده در آخر صفر از سوی شورای هیأت های مذهبی توصیه شده و ان شاءالله هیأت های مذهبی آمادگی برای حضور مردم نسبت به دهه آخر صفر و تکریم هرچه بیشتر مهمانان امام رئوف حضرت امام رضا(ع) را خواهند داشت.

فعالیت شهرداری در اربعین همچون سال گذشته ادامه دارد

مسؤل رابط عمومی اتاق تبلیغ خراسان گفت: در ادامه به مبحث اعزام مبلغ به دانشگاه ها پرداخته شد که با رعایت حضور جوانان و مقتضیات دانشگاه ها و مسائل مورد نیاز دانشگاه ها اقدام لازم از سوی نهاد رهبری در دانشگاه ها صورت خواهد گرفت ضمن اینکه نایب ریس شورای شهر اعلام کرد فعالیت های شهرداری در ماه محرم همانند سالهای گذشته خواهد بود و بسترهای مناسب برای محرم و فعالیت های فرهنکی و مردمی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه اعضای حاضر بر ادامه فعالیت شهرداری در ایام اربعین جهت زوار پیاده امام رضا(ع) تاکید شد و نایب رییس شورای شهر اعلام کرد که ما هم عزم جدی بر همکاری داریم بنابراین به دنبال ایجاد ستاد مردمی خواهیم بود تا مشارکت مردم و خیرین در این امر گسترش یافته و از هزینه کردن عوارض شهر مشهد در این امر استفاده کمتری شود.

حجت الاسلام عباسی گفت: در این جلسه رییس کمیسون فرهنگی شورای شهر مشهد استفاده از تمام ظرفیت استان برای تکریم زائران پباده را اعلام کرد و دبیر اتاق تبلیغ خراسان نیز بر لزوم مردمی سازی هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی و جهت گیری مساعدت نهادها و ایجاد بسترهای مناسب در این امر را خواستار شد و بر تکریم شهیدان دفاع مقدس و مدافعان حرم به عنوان ادامه دهندگان راه عاشورا جهت پر رنگ شدن ماه محرم تاکید کرد./933/ت302/ب1

ارسال نظرات