۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۲۷۴۶۱
نماینده خبرگان رهبری:

تکیه بر مکتب عاشورا لازمه تداوم انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: شهدای جنگ تحمیلی با تاسی و الهام از فرهنگ عاشورایی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی در تصرف دشمن باشد.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه شهید تیموری مراغه با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیل با ایام محرم و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: فرهنگ دفاع چیزی در امتداد فرهنگ عاشورایی قرار دارد.

وی با بیان این‌که ایثارگری های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران را به ارمغان آورده است، گفت: شهدای جنگ تحمیلی با تاسی و الهام از فرهنگ عاشورایی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی در تصرف دشمن باشد، با وجود این بزرگمردان تاریخ معاصر نسل جوان نیازی به الگوهای غربی و تخیلی ندارد.

امام جمعه مراغه فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و ولایت‌مداری بایستی در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: رمز بقای انقلاب اسلامی ایران نیز در احیای فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف اجتماعی است؛ این انقلاب به برکت نهضت حسینی به پیروزی رسید و با تکیه بر مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) نیز تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان سخیفانه و دور از ادب رییس جمهور آمریکا در مجمع سازمان ملل اظهار داشت: اگر شاهدیم که رئیس جمهور کشورمان با قدرت تمام، قاطعانه و کوبنده جواب سخنان جاهلانه ترامپ را در خاک آمریکا می دهد، همه به برکت خون شهداست.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که سخنان ابلهانه رئیس جمهوری آمریکا نشان از عصبانت غرب نسبت به انقلاب اسلامی ایران است، افزود: امروز جامعه بین‌الملل به این حقیقت مهم رسیده که برای پیشبرد اهداف بشردوستانه و برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان، نیازمند نقش‌آفرینی ایران است.

همچنین علی جلیلی، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به این‌که نظام آموزشی کشور بایستی مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، اظهار داشت: مدارس تنها محلی برای آموزش دروس مختلف نیست، بلکه دبیران بایستی از فرصت‌های تربیتی در دوران تحصیل دانش‌آموزان استفاده کنند.

وی با بیان این‌که رفع مشکلات در بخش های اقتصادی و اجتماعی، نیازمند حل مسائل فرهنگی و آموزشی است، افزود: زیربنابی توسعه کشور تربیت صحیح دانش‌آموزان و پرورش نسلی دانشمند، اخلاق‌مدار و فریخته است، در حقیقت توسعه علمی و فرهنگی کشور بدون توجه به نقش مدارس غیرممکن است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات