۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۲۷۴۷۰
حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده:

کسب روزی حلال بالاترین عبادت است

حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده با بیان اینکه کسب روزی و کار حلال انسان را از خطا و اشتباه بازمی‌دارد، گفت: کسب روزی حلال بالاترین عبادت است.
محمدحسین فلاح زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح‌زاده رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم، امروز در حسینیه هدایت گفت: انسان باید از مال و اعمال حرام پرهیز کند.

وی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشکر عمربن سعد فرمودند: شکمهای شما از حرام پرشده و قلبهای شما مهر خورده است؛ بسیاری از قاتلان عاشورا، خاندان رسول خدا(ص) را می‌شناختند اما حرامخواری سبب شد آنان در مقابل فرزند پیامبر(ص) قد علم کرده و ایشان را به قتل برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده کسب مال طیب و حلال را وظیفه شخصی هر مسلمان بیان کرد و گفت: کسب مال حلال وظیفه شرعی و دینی مسلمانان است بنابراین همه ما وظیفه داریم دنبال مال و شغل حلال باشیم.

رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم با بیان اینکه عبادت 70 قسم است و مهمترین آن مربوط به طلب روزی حلال می‌شود، اظهار داشت: کسب روزی حلال شامل درآمدها و افعال انسان می‌شود که اگر مردم در این امر دقت کافی داشته باشند هرگز دچار خطا و اشتباه نمی‌شوند.

وی قصد قربت در هنگام انجام کار را بسیار ارزشمند دانست و گفت: انسان در کارهای اختیاری و غیر اختیاری می‌تواند قصد قربت داشته باشد برای مثال اگر انسان در هنگام خوابیدن وضو بگیرد و بخوابد تا هنگامی که از خواب برمی‌خیزد برای او ثواب عبادت ثبت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده ادامه داد: کسانی که برای کسب روزی حلال برای رضای الهی تلاش می‌کنند مجاهد هستند.

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان کرد: همه مردم وظیفه دارند اعمال عبادی را به صورت دقیق و صحیح انجام دهند. کسانی که با احکام شرعی آشنا هستند زندگی راحت‌تری دارند و در برابر مصیبت و مشکلات صبورتر خواهند بود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات