۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۲۷۴۷۷
رهبر مسلمانان یونان:

امام خمینی بر وحدت جهان اسلام تاکید داشت

مفتی و رهبر مسلمانان یونان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن گفت: وحدت امت اسلامی از دستورات رسول الله (ص) است و امام خمینی (ره) بر این مساله تاکید داشت.
دیدار مفتی یونان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور

به گزارش خبرگزاری رسا، حافظ جمالی مفتی و رهبر مسلمانان یونان در دیدار با مجید مطلبی شبستری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن گفت: وحدت امت اسلامی از دستورات رسول الله (ص) است و امام خمینی (ره) بر این مساله تاکید داشتند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) با تمام توان و وجود برای مشکلات جهان اسلام تلاش می کرد و اگر امروز جهان اسلام فقط بر همین خواست امام خمینی برای وحدت عمل می کرد امروز دچار چنین مشکلاتی نبود و اجازه بوجودآمدن زمینه اسلام هراسی داده نمی شد.

مفتی مسلمانان یونان، ایران را یک کشور قدرتمند جهان اسلام قلمداد کرد و گفت: ما افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی ایران حامی مسلمانان بوده و برای حل مشکلات آنان از راه گفت وگو تلاش می کند و برادری و احترام به تمام پیروان در جهت ایجاد فضای زندگی مسالمت آمیز در جهان را تشویق و مورد حمایت قرار می دهد.

حافظ جمالی در این دیدار گفت: نیاز امت اسلامی وحدت و ارایه چهره حقیقی و انساندوستانه اسلام است زیرا متاسفانه تبلیغات منفی در جهان از سوی عده خاصی ارایه می گردد، درصورتی که اسلام به ارزش های والای انسانی احترام می گذارد و زندگی مسالمت آمیز را آموزش و تشویق می نماید.

مجید مطلبی شبستری سفیر کشورمان با اشاره به دستورات و توصیه های حضرت رسول اکرم (ص) و امام علی (ع) مبنی بر وظیفه همه مسلمین جهت رسیدگی و توجه به وضعیت سایر مسلمانان گفت: همانطور که مطلع هستید امام خمینی (ره) بر وحدت امت اسلامی و زندگی مسالمت آمیز همه پیروان ادیان الهی تاکید داشتند و امروز مقام معظم رهبری نیز همان مشی را ادامه داده و بر اصل گفت وگوی علما و نخبگان اسلام و دیگر ادیان توحیدی تاکید دارند.

سفیر کشورمان در ادامه افزود : اسلام دین رحمت و مهربانی و احترام به پیروان تمامی ادیان الهی و حفظ و احترام کرامت انسانی است و برهمین اساس امروز در جمهوری اسلامی ایران گروه های مختلف از مسلمانان و پیروان دیگر ادیان الهی در کمال صلح و برادری و برابری در کنار هم زندگی و به فعالیت اشتغال دارند.

شبستری در ادامه یادآور شد: مقام معظم رهبری خط مشی امام خمینی(ره) را ادامه می دهند و همچون گذشته برای ایجاد و تقویت وحدت در بین گروه های مختلف مذاهب اسلامی هر ساله کنفرانس وحدت در کشورمان برگزار می شود و مراکزی همچون تقریب مذاهب در این راستا فعالیت های خوبی انجام می دهند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای رابطه خوبی با دولت یونان بوده و همکاری های خوبی هم صورت می گیرد. درعین حال مسلمانان هم از وضعیت نسبتا مناسبی برخوردار می باشند و امیدوارم با مساعدت مقامات ذی ربط در آینده نزدیک شاهد افتتاح مسجد اتن باشیم تا مسلمانان در این شهر از برکات وجود مسجد بهره مند شوند.

سفیر کشورمان در این دیدار همچنین با اشاره به شرائط دشوار مسلمانان در گوشه و کنار دنیا و بی توجهی رهبران و مسؤولان بسیاری از کشورهای مسلمان به فجایع و ظلمی که در حق آنان صورت می گیرد، اظهار امیدواری نمود که دنیای اسلام با همبستگی و توجه لازم هرچه زودتر بتواند به رنج مسلمانان پایان دهد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات