۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۲۷۵۹۵
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت فعاليت مراكز تخصصي حوزه برای رفع تحير طلاب

استاد حوزه علمیه با اشاره به مشكل تحير در طلاب، عمده اين مشكل را در ساختار حوزه دانست و گفت: البته تنها عامل سرگرداني طلاب، حوزه نيست بلكه اگر طلبه اراده اش ضعيف باشد و استعداد خود را درست تشخيص نداده باشد سبب سرگرداني خويش مي شود.
علي اكبر جوادی

حجت الاسلام علي اكبر جوادي استاد حوزه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مشكل تحير در طلاب گفت: عمده اين مشكل را بايد در ساختار حوزه جستجو كرد چرا كه حوزه محصول خود يعني طلبه را به درستي مديريت نمي‌كند.

وي ادامه داد: نظام حوزه بايد جزء به جزء در تمام مراحل عمر طلبه با او همراه باشد، اگر اراده طلبه ضعيف باشد موجب سرگرداني او مي شود.

اين استاد اخلاق با بيان اينكه هيچ مجموعه آموزشي بي مشكل نيست و نارسايي ها همه جا هست، تنها عامل سرگرداني در طلاب را حوزه ندانست و تصريح كرد: نبايد فقط مشكلات را ديد، خود طلبه هم اگر با اميدواري به حوزه ورود نكند و نتوانسته باشد به درستي حوزه را درك كند بلكه نگاه ابزاري به حوزه داشته باشد دچار تحير مي شود.

وي باور طلبه به نظام حوزه را سبب موفقيت او دانست و افزود: طلبه نبايد بگذارد نارسايي ها او را از حركت، انگيزه و هدفش باز دارد، بلكه بايد مفتخر به هويت خود باشد؛ زیرا ديدن نارسايي هاي حوزه براي طلبه مبتدي سم است.

نشاط عمده در حوزه مباحث اخلاقي است

حجت الاسلام جوادي تنوع برنامه ها و فعاليت هاي جانبي مانند ورزش را براي طلاب تأثير گذار دانست و گفت: نشاط عمده در حوزه بحث هاي اخلاقي هست، چرا كه ما نگاه غربي به زندگي نداريم تا با گريه بر حسين(ع) بگوييم از نشاط بيرون مي آييم، بلكه نه تنها بيرون نمي‌آييم، شادي واقعي را هم آنجا رؤيت مي كنيم.

وي با ابراز اينكه تا انگيره و همت و اراده بالا نباشد كسي موفق نمي‌شود، تصريح كرد: طلاب براي تعالي علمي و اخلاقي خود ضمن بهره گيري از اساتيد خبره، باید هدف خود را تقويت كنند.

استاد حوزه علميه جعفريه پاكدشت با اشاره به فعاليت مراكز تخصصي حوزه، اين مراكز را ضرورت حوزه مطرح كرد و افزود: اگر حوزه از همان ابتداي طلبگي افراد با استعداد يابي و مشاهده علايق آنها، طلاب را در محل استعداد خود آموزش دهد اثربخشي بيشتري دارد.

وي در پايان با توصيه به طلاب جديدالورود گفت: مطالعه جهت دار و هم سو با استعداد، طلبه را به درستي جلو مي برد؛ زیرا اگر طلبه استعداد خود را تشخيص ندهد خطا كرده و موجب سرگرداني خويش مي شود./804/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات