۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۲۷۸۰۶
روزنامه آمریکایی:

تهدیدات ترامپ در قبال توافق با ایران، آمریکا را بی‌اعتبار کرده‌است

یک نشریه آمریکایی ضمن بیان این که تهدیدهای ترامپ نسبت به لغو توافق هسته ای ایران «به اعتبار آمریکا لطمه زده است»؛ به پیامدهای مخرب چنین اقدامی اشاره کرد.
مواضع ترامپ رییس جمهور آمریکا نسبت به ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، تارنمای نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در تحلیلی با درج اینکه تهدیدهای ترامپ در مورد لغو توافق هسته ای ایران «به اعتبار آمریکا لطمه زده است» به پیامدهای مخرب چنین اقدامی اشاره کرد

این تارنما در ادامه نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در لحظه ای حساس اعتماد جهان به خود و آمریکا را زیرسوال برده است.تهدید های وی مبنی برکنارگذاشتن توافق هسته ای ایران به اعتبار آمریکا به عنوان یکی از طرف های این توافق لطمه زده و توان این کشور در هدایت جهان که برای 70 سال اداره کرده را تضعیف کرده است.

این تارنمای خبری در ادامه تصریح کرد: ترامپ در شتاب برای ضایع کردن دستاوردهای دولت باراک اوباما رییس جمهوری اسبق ایالات متحده آمریکا، از توافق تجاری ترانس آتلانتیک و توافق تغییرات آب و هوایی پاریس خارج شده، دست چین را برای تعیین قوانین تجاری در آسیا بازگذاشته و تردیدهایی را در مورد تعهد خود به پیمان ناتو که پس از جنگ جهانی دوم صلح را در اروپا برقرار کرده، به وجود آورده است.

وی اکنون به دنبال لغو توافق هسته ای 2015 است که در ازای لغو تحریم های بین المللی، محدودیت هایی بر برنامه هسته ای ایران اعمال کرد. او هشدار داده است ماه آینده (با فرارسیدن ضرب الاجل تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای) پایبندی ایران به تعهداتش را تایید نخواهد کرد. این در حالی است که فرماندهی راهبردی ایالات متحده آمریکا از تصمیم خود برای تایید پایبندی ایران به این توافق خبر داده است. ضرب الاجل تایید پایبندی ایران به برجام هر 90 روز یکبار فرا می رسد، خودداری از این کار می تواند به اعمال دوباره تحریم های ضد ایرانی آمریکا و لغو توافق هسته ای بیانجامد.

این رسانه آمریکایی در ادامه به پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته ای اشاره کرد و نوشت:« احتمالا یکی از پیامدهای لغو توافق هسته ای ایران، سد شدن راه مذاکره مسالمت آمیز در مورد بحران برنامه هسته ای کره شمالی خواهد بود. درست است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی غیرقابل پیش بینی و ترسناک است، اما نباید همان یک ذره اعتماد احتمالی وی به حرف ترامپ را از میان برد.

چنین تصمیم جسورانه ای در مورد توافق هسته ای ایران به این کشور امکان از سرگیری فعالیت های هسته ایش را می دهد و سیلی بزرگی به صورت قدرت های جهان از جمله بریتانیا، فرانسه،آلمان، روسیه و چین که به مدت دو سال برای رسیدن به این توافق با ایران و ایالات متحده همکاری کرده اند، خواهد بود. این کشورها درزمان حاضر به دنبال آن هستند تا ترامپ را به پایبندی به تعهدات آمریکا به عنوان یکی از طرف های این توافق، متقاعد کنند.»/۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات