۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶
کد خبر: ۵۲۷۸۵۵
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

انزجار و اختلال فکری مانع یادگیری و انتقال پیام تبلیغ است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به موانع یادگیری، گفت: اضطراب، اختلال فکری و انزجار مانع از یادگیری و انتقال پیام تبلیغ خواهد بود که مبلغان باید این موانع را برای تأثیر در مخاطب رفع کنند.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه عصر یکشنبه در جمع مبلغان جهادی گروه منتظران مصلح با اشاره به اهمیت یادگیری و انتقال پیام یادگیری، اظهار داشت: در یادگیری سه عامل مانع هستند.

وی با بیان اینکه عامل انزجار، اختلال، اضطراب سه مانع عمده در یادگیری اند، تصریح کرد: انزجار از شرایط یادگیری مانع از انتقال صحیح پیام است، انزجار از شرایط محیطی و زمانی، شرایط شخصیتی آموزگار، موضوع بحث و دیگر عوامل در بحث می تواند مانع از یادگیری باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با بیان اینکه اختلال فکری نسبت به موضوع عامل دیگری است که می تواند در روند یادگیری مانعی ایجادکند، ادامه داد: این اختلال فکری می تواند عوامل مختلفی داشته باشد و لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به عامل سوم مانع یادگیری یعنی اضطراب و استرس، خاطرنشان کرد: نشاط روانی و آمادگی ذهنی مؤثر در یادگیری است، لازم است فضای محیطی و زمانی از این لحاظ برای یادگیری آماده باشد.

حجت الاسلام ارجمند با تأکید بر توجه به مواردی که مانع از یادگیری هستند و دقت در رفع این موانع، گفت:شخصی که نسبت به مسائل مرتبط با موضوع و محیط انزجار داشته باشند، یا نسبت به موضوع دچار اختلال ذهنی باشد یا در حالت روانی نامناسب باشد درست نمی تواند یاد بگیرد.

وی ادامه داد: برای مثال شب امتحان فرد دچار اضطراب است و از این رو در روند در یادگیری توانایی مناسبی ندارد، این اضطراب و استرس اجازه یادگیری به فرد را نخواهد داد و مانع این یادگیری خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) تأکید کرد: مبلغان باید متوجه باشند که به لوازم محیطی و روانی مخاطب توجه کنند تا تبلیغی تأثیرگذار داشته باشند، بنابراین هم باید راه رفت و هم باید از راهش رفت، نباید تبلیغ خود را با عدم توجه به لوازم مرتبط با آن بی تأثیر گذاشت./۸۵۴۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات