۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۲۸۲۴۹
استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان:

علم و اخلاق دو بال تعالی طلبه است

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: طلبه‌ای که علم و اخلاق نداشته باشد نمی‌تواند نقشی در جامعه ایفا کنند، به‌ویژه در جامعه امروز که پر از سؤالات و مسائل جدید است.
حجت الاسلام زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی زمانی، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان، امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، با بیان اینکه طلبه باید در نظام طلبگی دو بال داشته باشد تا بتوانند موفق باشد، افزود: علم و اخلاق دو بال یک طلبه هستند.

وی اضافه کرد: طلبه‌ای که علم نداشته باشد نمی‌تواند نقشی در جامعه ایفا کنند به‌ویژه در جامعه امروز که پر از سؤالات و مسائل جدید است.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه اعتبار یک طلبه به علم اوست و این بال نخست یک طلبه است، گفت: بنابراین طلبه باید به لحاظ سواد و دانش در حد قابل قبولی باشد، الآن کمترین سطح تحصیلات دیپلم است؛ ازاین‌رو باید طلبه امروز دارای معلومات فراوانی باشد تا بتواند به سؤالات مردم پاسخ بدهد.

وی با اشاره به اینکه بال دوم یک طلبه اخلاق است، اظهار داشت: اگر طلبه‌ای اخلاق نداشته باشد مردم با دیدن او از دین‌گریزان می‌شوند، طلبه باید هم اخلاق و هم علم داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد در ادامه با بیان اینکه راز ماندگاری عاشورا بصیرت افزایی آن است، گفت: مسأله عاشورا مسأله‌ای است که ابعاد گوناگون دارد، داستان کربلا تنها دارای بعد اشک و آه نیست.

وی اظهار داشت: نباید کربلا را تنها در اشک و ماتم خلاصه کرد بلکه کربلا ابعاد گوناگونی دارد و در رابطه با کربلا باید هم شور و هم شعور، هم احساسات و هم عواطف و هم بصیرت داشت.

حجت‌الاسلام زمانی افزود: درواقع راز ماندگاری عاشورا هم این است که کربلا دارای یک دوره بصیرت افزایی عالی است.

وی گفت: در بستر همین کربلا، شهدای بسیار بزرگی تربیت یافتند همه شهدایی که ما داریم کسانی هستند که از کربلا تأثیر گرفتند و بصیرتشان را از کربلا گرفتند، کربلا برای بچه شش‌ماهه تا پیرمرد ۷۰ ساله علاقه دارد.

حجت‌الاسلام زمانی با تأکید بر اینکه حادثه کربلا نباید تحریف شود و باید زنده نگه داشته شود، اظهار داشت: دشمنان همواره درصدد هستند تا عاشورا تحریف شود و از بین برود، حتی با مزار اباعبدالله (ع) هم مشکل داشته و بر قبر امام حسین (ع) آب جاری کردند تا نشان آن از بین برود؛ زیرا نشان اهل‌بیت تا سنگ مزارشان چراغ راه انسان‌ها است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات