۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۲۸۳۸۷
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

تدبیر رهبر انقلاب داعش را در خارج از مرزهای ایران زمین گیر کرد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر تلاش امثال شهید حججی وجود نداشت، ما باید امروز در خاک خودمان با داعش می جنگیدیم اما با تدبیر مقتدایمان، همکاری مستشاری نیروهای مسلح ما با سوریه، داعش را زمین گیر کرد.
رییسی در مراسم وداع با شهید حججی سخنرانی رییسی در مراسم وداع با شهید حججی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از غروب امروز در مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم، پاسدار محسن حججی که در صحن بزرگ جامع رضوی بارگاه مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در محضر امام هشتم(ع) و در حضور زائر بی سر آن حضرت، به این یار جوان دلداده امام(ع) که به سیدالشهدا(ع) نزدیک شد و همانگونه که دعا کرده بود، محرم حریم ایشان شد، ادای احترام می کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آرامش، دلدادگی، عشق و انتخاب راه شهید حججی و پیام او برای همگان را دیدیم. به راستی که او یکی از جلوه های عاشورای حسینی بود چون هدف از قیام عاشورا این بود که مسلمانان اجازه ستم و تجاوز را به مستکبران ندهند و تا زمین و زمان وجود دارد، فریاد یاری طلبی سیدالشهدا(ع) موجب بیداری همگان شود.

مکتب سیدالشهدا الهام بخش مبارزه آزادگان با زورگویان جهان است

وی خاطرنشان کرد: عاشورا قلب تپنده تاریخ اسلام و تشیع و خاستگاه جهاد و شهادت است و مکتب سیدالشهدا(ع) مکتبی الهام بخش برای آزادگان جهان است تا با زورگویان و مستکبران عالم مبارزه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین که در وصف سیدالشهدا(ع) می فرماید «بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک عن الجهاله و حیره الضّلاله»، اظهار کرد: جاهلیتی که وجود مقدس سیدالشهدا(ع) خون خود را برای مبارزه با آن تقدیم کردند، امروز به شکل مدرن می خواهد آثار تعقل و تدبر و مظاهر انسانیت را در عالم محو کند اما خون های بیدارگر مانند خون سیدالشهدا(ع) در برابر آن بیدارگری می کنند.

انقلاب اسلامی یکی از جلوه های عاشورای حسینی بود

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از جلوه های قیام عاشورا، انقلاب اسلامی ایران بود که خون شهدای این انقلاب بیداری را در جهان ایجاد کرد و مسلمانان به برکت این خون ها هویت خود را بازیافتند و در یک جمله می خواهند آزاده زندگی کنند.

وی با بیان این که جاهلیت مدرن با شکل گیری و حمایت از جاهلانی مثل داعش و القاعده به دنبال ویرانگری است، افزود: هدف جاهلیت مدرن این است که جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی از اخلاق انسانیت و مظاهر آن بی بهره شوند.

تدبیر رهبر معظم انقلاب داعش را در خارج از مرزهای ایران زمین گیر کرد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: مستکبران زحمات زیادی را برای عالم ایجاد کرده اند اما مقتدای بصیرت آفرین ما با رصد تحرکات دشمن، پرچم انقلاب اسلامی را که امام راحل در این کشور برافراشت، پرچمداری کرده اند تا ملت های آزادی جهان بیدار شوند.

وی افزود: اگر تلاش امثال شهید حججی که در محضرش هستیم و تلاش شهدایی که در جریان سوریه به شهادت رسیدند، وجود نداشت، ما باید امروز در خاک خودمان با داعش می جنگیدیم اما با تدبیر مقتدایمان، همکاری مستشاری نیروهای مسلح ما با سوریه، داعش را زمین گیر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ان شاءالله روزی خواهد رسید که مانند جریان آزادسازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس و آزادی حلب در این جنگ، داعش نیز به زباله دان تاریخ بپیوندد و در آینده نزدیک شاهد آزادی قدس شریف نیز باشیم.

بیگانگان گره از مشکلات هیچ کشوری باز نکرده اند/ نگاه مسؤولان به داخل کشور باشد

وی در ادامه خطاب به شهید حججی اظهار کرد: ای شهید عزیز! شما که نماینده شهدا در جمع ما هستی، بازی دشمن را به خوبی نقش بر آب کردی و عطر بهشتی شهادت را با خود به کشور ما آوردی. با آمدن پیکر مطهر تو، در این کشور نسیم شهادت وزیدن گرفت و دل همه ما را همراه خود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خطاب به این شهید مدافع حرم گفت: شهادت تو یک طوفان ملی از شور و شعور ایجاد کرد و بازگشتت رمز وحدت همه سلایق و دیدگاه ها در کشور ما شد که همگی به تو احترام گذاشتند. حججی عزیز! تو به همه ما تعلق داری و در وصفت باید گفت «یک کربلا شکوه به چشمت نهفته است؛ ای روضه مجسم گودال قتلگاه.»

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان سخنان خود با اشاره به مسؤولیت سنگین مدیران کشور در قبال خون شهدا، تصریح کرد: مسؤولان بدانند که بیگانگان گره از مشکلات هیچ کشوری باز نکرده اند و تمام مشکلات کشور باید با تکیه بر توان داخلی ما حل شود./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات