۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۲۸۴۳۷
آیت الله شفیعی:

امام واجب الاطاعه عامل شناخت خداوند است

آیت الله شفیعی عبادت خداوند را مشروط به شناخت خداوند دانست و گفت: امام واسطه شناخت خداوند و عامل ارتباط خالق با مخلوق است.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های ماه محرم در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه از مجالس حسینی و محافل مذهبی باید بصیرت افزایی، بینش، درک و معرفت را برداشت کنیم، اظهار داشت: اسلام پیروان آگاه و فکور را خواهان است تا مبادا هر آنچه گفته و یا خواسته شود قبول و تحویل دهند و با هر نقطه نظری، تغییر رأی دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارزش هر انسانی به معرفت، درک و بینش است، افزود: بنا به گفته امام راحل هر شهیدی که معرفت و شناخت بیشتری داشته باشد در نزد خداوند محبوب تر و مقرب تر است؛ از این رو در هر منبری باید بر درک و اگاهی ها افزوده شود.

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه خلقت انس و جن برای شناخت و معرفت خداوند است، افزود: مردم احتیاج به شناخت و معرفت خداوند دارند تا فیض کسب کرده و به عبادت بپردازند که با چنین عبادتی از عبادت بندگان بی نیاز خواهند بود و پرستندگان غیرخدا از شناخت خداوند عاجز و در حکم چهارپایان هستند.

این عالم دینی با بیان اینکه نخستین پیام انبیا به مردم عبادت خداوند است، افزود: هدف انقلاب اسلامی علیه استکبار و استعمارگران عدم عبادت ناخواسته غرب و شرق و پیروی از استکبار و طواغیت است و امام راحل بارها بیان کرد که از غیرخداوند ترسی ندارد و این عدم ترس ناشی از شناخت خداوند است.

وی با بیان اینکه پیروی از شرق و غرب زیر بار ذلت رفتن است، تصریح کرد: عبادت شرق و غرب به دلیل نقص در عبادت و معرفت خداوند است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امام حسین(ع) مقصود از معرفت خداوند را شناخت امام هر زمانی که اطاعتش واجب است، تبیین می کند؛ چرا که امام واسطه شناخت خداوند و عامل ارتباط خالق با مخلوق است.

آیت الله شفیعی معرفت به امام واجب الاطاعه را عامل شناخت و معرفت به خداوند برشمرد و گفت: اهل کوفه مولای متقیان را خلیفه چهارم و نه امام می دانستند و به هیچ وجه شیعه نبودند چرا که در صورت تشیع امام حسین(ع) را به شهادت نمی رساندند.

وی خاطرنشان ساخت: شیعه خلافت را قبول نداشته و تنها امامت را می پذیرد؛ چرا که خلافت، ریاست بر امور دنیوی بوده و هر کسی می تواند از سوی مردم انتخاب شود حال آنکه امامت مربوط به رهبری معنوی اخروی و دنیوی است که خداوند معرفی و معین می کند.

این عالم دینی گفت: امامت، ریاست و رهبری بر دنیا و آخرت که نیازمند نصب الهی است./9456/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات