۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۲۸۴۴۸
آیت الله فقیه یزدی:

مجالس عزاداری اهل بیت کلاس معرفت افزایی است

استاد درس خارج حوزه علمیه مجالس عزاداری اهل بیت(ع) را کلاس معرفت افزایی دانست و بر استفاده مبلغان از این مجالس برای افزایش معرفت جامعه تأکید کرد.
فقیه یزدی

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت برپایی عزاداری امام حسین(ع) عنوان کرد: برپایی مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یکی از راه های کسب معرفت دینی است.

وی افزود: در هر برنامه دینی، عمده ترین موضوعی که باید دنبال آن باشیم معرفت الهی است و کسب این معرفت در زمان و مکان های مختلف متفاوت است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از راه های مهم رسیدن به معرفت الهی، مجالس عزاداری و ذکر اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) است.

وی عزاداری امام حسین(ع) را کلاس معرفت افزایی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم در این مجالس و عزاداری ها با معارف دینی انس گرفته و با زبان دل به موعظه گوش می دهند و پیام های دینی در وجود آنها تأثیر می گذارد.

آیت الله فقیه یزدی ادامه داد: اگر زبان موعظه در این مجالس زبان دل باشد، بر دل مخاطبان می نشیند و اثرات تربیتی و معرفتی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: استفاده از معارف اهل بیت(ع)، آیات قرآن و روایات با زبان گویای دل، اثرات ارزشمندی را در مخاطب ایجاد می کند و اگر کسی صاحب نَفَس باشد، می تواند بر نفس انسان ها تأثیر بگذارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: در موقعیتی که جمهوری اسلامی برای برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) و دیگر اهل بیت(ع) به وجود آورده است باید از این فرصت بهره برد و مردم را برای رسیدن به معرفت الهی تربیت کرد.

وی ابراز کرد: وقتی معرفت انسان ها بالا برود، به مقام محمود می رسند و رسیدن به این مقام بلند و با عظمت در زیارت عاشورا نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

آیت الله فقیه یزدی در پایان خاطرنشان کرد: باید مبلغان و روحانیان ما از فرصت به وجود آمده در ماه محرم و مجالس عزاداری امام حسین(ع) استفاده کنند و مردم را با دریای بیکران معارف الهی آشنا سازند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات