۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۲۸۶۹۷
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

نپرداختن به مسائل نظام از سوی سخنرانان، عزاداری چشم بسته است

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین گفت: نپرداختن و دوری از مسائل نظام از سوی سخنرانان و منبری‌ها به معنای چشم بسته عزاداری کردن بوده و از انحرافات مراسم سوگواری است؛ چرا که دین و نظام لازم و ملزوم هم هستند.
حجت الاسلام محمد علی عبداللهی

حجت الاسلام محمدعلی عبداللهی، مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان،‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به نقش مجالس سوگواری در معرفت افزایی جامعه گفت: ابتدا باید توجه داشت که نقش امام حسین(ع) در پازل دینی حفظ دین است، در مراسم عزاداری نیز باید به راهی که می‌رویم آشنا بوده و کورکورانه عمل نکنیم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن دین آمد و از این رو برای زنده نگه داشتن دین یاد کردن از ایشان و حفظ نماد دین لازم است.

حجت الاسلام عبداللهی سپس با بیان نکاتی که لازم است مبلغان و روحانیان در منابر به آن توجه داشته باشند ابراز داشت: اگر هدف از منبرها و جلسات سوگواری صرف جذب افراد و رضایت مستمعین باشد درست نیست، زیرا باعث می‌شود تنها ظاهر و روبنای دین را بپذیرند، لازم است خواست واقعی دین و امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را آنطور که هست بیان کرد تا معرفت افزایی اتفاق بیفتد که در نتیجه آن افراد به سمت دیندار بودن گرایش پیدا می کنند.

وی با اشاره به انحرافاتی که مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) را تهدید می‌کنند خاطر نشان کرد: انحرافات از منشاهای گوناگونی برخوردار هستند که یکی از آنها از طرف مردم و مخاطبین است؛ زیرا آنان آن دست عزاداری که دارای هیجان است را بیشتر می‌پذیرند.

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین ادامه داد: دشمنان دین نیز منشا دیگر انحرافات تشویق و فعالیت دشمنان است، آنان این هدف را دنبال می‌کنند که احساس نیاز دینی افراد را به واسطه انحراف منحرف سازند، بنابراین باید با چشم باز و با اطلاع عزاداری کرد تا انحرافات دور باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه نپرداختن به مسایل نظام و سیاست از سوی سخنرانان و منبری‌ها از جمله انحرافات است گفتن: نپرداختن و دوری از مسایل نظام از سوی سخنرانان و منبری‌ها به معنای چشم بسته عزاداری کردن است، در واقع دین و نظام لازم و ملزوم هم بوده و بدون نظام دین از بین خواهد رفت و بدون دین نیز نظام سکولار خواهد بود؛ چراکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از پشتوانه محرم و صفر برخوردار است./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات