۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۲۸۸۳۰
نماینده مردم تبریز در مجلس:

هنر بهترین ابزار برای نمایش عظمت قیام عاشورا است

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بازدید از دهمین سوگواره‌ تجسمی ۷۲ بغض بوم، گفت: بایستی ارزش‌ها و مفاهیم عالی قیام عاشورا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف هنری به نمایش گذاشته شود.
بازدید از نمایشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد اسماعیل سعیدی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در بازدید از دهمین سوگواره‌ تجسمی 72 بغض بوم در تبریز اظهار داشت: بهره‌مندی از ابزارهای نوین و جذاب برای تبیین مقاهیم عالی دینی و شیعی ضرورت امروز جامعه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این‌که عالی‌ترین مفاهیم دینی بایستی در زیباترین قالب‌ای هنری به نسل جوان جامعه بیان شود، خاطرنشان کرد: بایستی ارزش‌ها و مفاهیم عالی قیام عاشورا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف هنری به نمایش گذاشته شود.

وی با منطقی و سنجیده خواندن همایش "72 بغض بوم" همزمان با ایام محرم در تبریز افزود: اقدام ارزشمند حوزه هنری تبلیغات اسلامی در برگزاری این همایش ستودنی است، امید که با برگزاری نمایشگاهی از تولیدات هنرمندان در این سوگواره بتوان آثار را در معرض دید جامعه قرار داد.

سعیدی عملکرد حوزه‌ هنری در تجمیع ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام‌، دفاع مقدس و شهید حججی را قابل تقدیر دانست و گفت: اگر جوانان هنرمند در رشته‌های مختلف فرصتی برای نمایش آثار خود با مفاهیم عالی دینی و انسانی پیدا کنند، زیباترین نمایشگاه های هنری برپا خواهد شد.

همچنین محمد محمدپور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آدربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که زبان هنر توانسته ایثار و شهادت عاشورا را در 72 بغض بوم به نمایش بگذارد، اظهار داشت: در این همایش، محتوا و ارزش‌های هنری تلفیق شده است و بهترین محفل برای بهره‌مندی عزاداران حسینی است.

وی با تقدیر از عوامل برگزاری دهمین سوگواره‌ی تجسمی 72 بوم گفت: آثاری که در این همایش به اجرا در می‌آیند نشان دادند با زبان هنر می‌توان ایثار و شهادت عاشورا را که باعث سرافرازی ملت ماست، اینگونه زیبا به نمایش گذاشت، تصور می‌‌کنم در سال‌های آینده نیز این همایش مورد مطالبه‌ هنرمندان و مردم خواهد بود.

محمدپور اظهار امیدواری کرد تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان با حوزه‌ هنری تبلیغات اسلامی تعامل در جهت استمرار این همایش‌ها، برگزاری نمایشگاه و حمایت از هنرمندان بسیار اثرگذار باشد و گفت: اعتقاد به همگرایی و هم‌سویی نهادهای فرهنگی برای یک هدف مشترک دارم./935/پ202/ب1

ارسال نظرات