۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۲۸۸۴۰
استاد خارج فقه حوزه علمیه:

جامعه ما نیازمند بازخوانی اهداف سیدالشهدا در قیام عاشورا است

استاد خارج فقه حوزه علمیه با تاکید بر بازنشر و بازخوانی اهداف قیام حسینی، گفت: مبلغان دینی با بیان خطبه ها و سخنرانی های سیدالشهدا(ع) و تطبیق آن با جامعه امروز، نگاهی اصلاحی به جامعه امروز داشته باشند.
مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل مراسم طلبه حوزه علمیه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی قائمی، استاد خارج فقه حوزه علمیه و امام جمعه موقت گتاب امروز در مراسم سالگرد ارتحال طلبه بسیجی محمد حبیبی افروزی در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به اهمیت سربازی امام زمان(عج)، گفت: سربازی در لباس مقدس روحانیت و طلبگی یک فرصت ارزشمند برای خدمت به دین است و انسان باید این فرصت ارزشمند را قدردان باشد.

 وی افزود: طلاب در زمان تحصیل، این کار مقدس را یک جهاد بزرگ ببینند زیرا روحانیت با چیدمان عقاید جامعه اسلامی دیوار و سدی محکم را در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان می سازد.

امام جمعه موقت گتاب با تجلیل از خانواده حبیبی در سنگر دین و روحانیت، اظهار داشت: مرحوم محمد حبیبی طلبه جوان، مستعد و سخت کوشی بود که در بستر خانواده ای متدین و روحانی و پدری عالم تربیت یافت و می توانست منشا خدمات ارزشمند برای جامعه روحانیت و حوزه باشد.

وی با اهمیت زمینه سازی برای رشد معنوی در حوزه های علمیه، ادامه داد: طهارت روحی یکی از نیازهای ضروری در زمینه رشد معنوی در کنار رشد علمی در حوزه های علمیه است و این مهم با تهذیب و مراقبت نفس به دست می آید.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی با تاکید بر کسب رضایت والدین، آن را سرعت بخش و عامل مهم موفقیت در زندگی بیان کرد و گفت: خداوند متعال تاکید زیادی بر کسب رضایت پدر و مادر دارد و در تفاسیر حد احترام و حفظ حرمت والدین تا اندازه ای است که نافرمانی الهی در آن نباشد.

وی تصریح کرد: اگر انسانی در مسیر زندگی خود رضایت پدر و مادر را نداشته باشد، نباید انتظار موفقیت و پیروزی را در زندگی خود داشته باشد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه تربیت طلاب انقلابی را از خواسته های مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه پشتوانه ای مهم برای نظام اسلامی هستند و نقش اساسی را در زمینه سازی فکری و عقیدتی در نظام اسلامی دارند.

وی با اشاره به ایام عزای حسینی و فرصت تبلیغ معارف دینی، خاطرنشان کرد: در سراسر واقعه کربلا درس ها و پندهای زیادی نهفته است که در صورت توجه به معارف برآمده از آن گشایش بزرگی در میان امت اسلامی ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی تاکید کرد: سیدالشهدا(ع) در کارزار جنگ و نبرد دشمنان، دست از تبلیغ معارف دینی و اسلامی بر نداشت و به صورت کلامی و عملی این تبلیغ را انجام داد.

وی افزود: خطبه های متعدد آن حضرت برای یاران خود و نیز برای دشمنان در کنار برپا داشتن نمازجماعت در میانه جنگ در مقابل دشمن، اوج هوشمندی و آینده نگری را با پیام خود در سراسر عالم نشان داد.

امام جمعه موقت گتاب ضمن اشاره به یکی از ویژگی های منحصر به فرد تبلیغ سیدالشهدا(ع)، گفت: برخلاف دشمنان که سعی داشتند تا پیام و کلام امام حسین(ع) در کربلا بماند، اما به عنایت الهی این پیام و کلام در سراسر عالم فراگیر شده است و در هرجای جهان نام اباعبدالله(ع) در ایام محرم و صفر فریاد زده می شود.

وی ادامه داد: روحانیت بازخوانی سخنرانی های سیدالشهدا(ع) و خطبه های آن حضرت را در ایام محرم و محافل عزاداری مورد بازنشر قرار دهند تا جامعه ما با روح قیام حسینی و هدف نهایی آن حضرت برای اصلاح جامعه آشنا شود.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی تصریح کرد: مبلغان دینی با بیان خطبه ها و سخنرانی های سیدالشهدا(ع) و تطبیق آن با جامعه امروز، نگاهی اصلاحی به جامعه امروز داشته باشند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات