۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۲۸۸۹۳
حجت الاسلام رضایی تهرانی:

داعش ترفند دشمنان برای پیاده سازی اهداف دین ستیزانه است

حجت الاسلام رضایی تهرانی داعش را ترفند دشمنان برای پیاده سازی اهداف دین ستیزانه خود دانست و گفت: با شکل گیری داعش، دشمنان وضعیتی را تشکیل دادند که اثبات بی گناهی مذهب در قبال جنایات داعش، کار سختی بود.
عزاداری ‌آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سوگواری ایام عزای سید و سالار شهیدان(ع) در محل حسینیه دفتر آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در شب های پایانی دهه اول ماه محرم در حال برگزاری است.

در سومین جلسه از این مراسم که با حضور علما، مسؤولان و اقشار گوناگون مردم برگزار شد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قیام سیدالشهدا(ع) یک قیام سطحی و ابتدایی نبود که فقط بخواهند یزید را از حکومت کنار بگذارند، بلکه ایشان در هدف گذاری خود احیای غدیر و اثبات ضرورت برگشت به حکومت امامت را دنبال می کردند.

وی با اشاره به ترفندهای رژیم طاغوت پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایجاد دو قطبی های غیر حقیقی در جامعه در خصوص فلسفه قیام سیدالشهدا(ع)، خاطرنشان کرد: این تقابل که «آیا هدف امام حسین(ع) از قیام، شهادت بود و یا رسیدن به حکومت؟» مدتی از حوزه علمیه به سطح جامعه کشیده شد اما امام دستان ساواک را از پشت پرده رو کردند و فرمودند «دشمن می خواهد با ایجاد تقابل فکری شما را از تقابل با طاغوت باز دارد؛ پس نیروی های خود را هدر ندهید.

حجت الاسلام رضایی تهرانی ریشه این دو اندیشه متقابل را نگاه ناقص هردو جناح به قضیه قلمداد کرد و افزود: این دو هیچکدام هدف نبود بلکه اصلاح امت هدف اصلی امام حسین(ع) قرار گرفته بود که یا از راه تشکیل حکومت به دست می آمد و یا از طریق شهادت.

وی تأکید کرد: امام حسین فرمودند «اگر با پیروزی مواجه شدیم خدارا شکر می کنیم که در خیلی از موقعیت ها ما را به پیروزی رسانده است و اگر به پیروزی نرسیدیم، عقب گرد نخواهیم داشت و با شهادت این مسیر را تعقیب می کنیم.» این همان فرهنگی است که خداوند در قرآن به عنوان یک خطی مشی و دیدگاه به پیامبر خود ارائه فرموده است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: دست خدا بالای همه دست هاست و اگر انسان با او حرکت کند، خداوند درجه او را بالا می برد. امام خمینی(ره) دین را از غربت به حکومت رساندند و امروزه در سراسر جهان حرکت های دین مدارانه حرف اول را می زند و دیگر چیزی تحت عنوان مارکسیسم نداریم که بتواند قد علم کند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی تشکیل گروه های تروریستی مانند داعش را ترفند دشمنان برای پیاده سازی اهداف دین ستیزانه خود دانست و تصریح کرد: با شکل گیری داعش، دشمنان وضعیتی را تشکیل دادند که اثبات بی گناهی مذهب در قبال جنایات داعش، کار سختی بود./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات