۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۲۸۹۵۶
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

شاگردان مکتب امام حسین در برابر داعش با قدرت ایستادند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد که شاگردان مکتب امام حسین (ع) با لبیک به فتوای جهاد کفایی مرجعیت با قدرت در برابر تروریسم ایستادند.
حجت الاسلام کشمیری

به گزارش خبرگزاری رسا، موسسه فرهنگی الکوثر در شهر لاهه هلند مراسم عزای حسینی را با حضور حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا و مسلمانان کشورهای مختلف مقیم در این شهر برگزار کرد.

حجت الاسلام کشمیری در این مراسم با اشاره به آیه 32 سوره حج گفت: هر آنچه که انسان به نیت رضایت و قربت الهی انجام دهد از شعائر دینی محسوب می‎شود. برگزاری مراسمی که اسم خداوند متعال، انبیا و ائمه اطهار (ع) در آن ذکر شود یک نوع شعائر دینی است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: امام صادق (ع) در حدیثی به «فضل ابن یسار» یکی از اصحابش می‎فرماید «أحيوا أمرنا رحم الله من أحيا أمرنا أهل البيت» (امر ما را احیا کنید؛ خداوند رحمت کند کسی که امر ما اهل بیت (ع) را احیا می‎کند). هر کس که اهل بیت (ع) را یاد کند به منزله آن است که خداوند متعال را یاد کرده است زیرا ائمه اولیا خدا هستند.

وی به شیوه‎های احیای امر اهل بیت (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: گاهی احیای امر ائمه اطهار (ع) با برگزاری مراسم و اجتماعات دینی برای شنیدن مناقب و سجایای اخلاقی اهل بیت (ع) است و گاهی با تدوین و اجرای این اخلاق و سجایا در زندگی خود و جوانان محقق می‎شود.

وی ادامه داد: برگزاری و شرکت در مجالس حسینی موجب شد هنگامی که حضرت آیت الله سیستانی جهاد کفایی مبارزه با جریان تروریستی داعش را صادر کند، جمعیت بسیاری برای حضور در خطوط مقدم نبرد با تروریسم حاضر شوند و جانفشانی کنند.

حجت الاسلام کشمیری در پایان مراسم به بخشی از شجاعت و رشادت حضرت عباس (ع) در راه دفاع از دین اشاره کرد.

سخنرانی حجت الاسلام شیخ علی طریش الفاطمی، مداحی مداحان اهل بیت (ع) و اطعام شرکت کنندگان از دیگران برنامه‎های این مراسم بود./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات