۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۲۸۹۶۷
در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛

انتقاد امام جمعه پردیسان از ازدواج‌ دیر هنگام و تأخیر در فرزند آوری

حجت الاسلام والمسلمین قوامی از ازدواج‌ دیر هنگام و تأخیر در فرزند آوری انتقاد کرد و اظهار داشت: ما در تشکیل دولت اسلامی متوقف شده‌ایم و راه زیادی برای ایجاد یک تمدن اسلامی پیش‌رو داریم.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به فرا رسیدن روز سالمند، اظهار داشـت: سالمندی امر محتومی است که روزی به سراغ انسان خواهد آمد.

وی ابراز داشت: بنابر آیات قرآن کریم خداوند بشر را از ضعف آفریده است چرا که در ابتدای خلقتش شیرخواره‌ای ناتوان بود سپس قدرت یافت و پس از آن مجددا ضعیف و پیر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که بشر همواره ضعیف بوده و ضعیف باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد:‌ امیرمؤمنان در کلمه قصار 250 نهج البلاغه می‌فرمایند؛ خدا را در فسخ تصمیم‌های محکم، گشودن گره‌ها، نقض اراده‌های قوی و ناکام ماندن آن شناختم؛ من از این دگرگونی‌ها فهمیدم که قدرت اصلی دست دیگری است و ما از خود چیزی نداریم جز آنچه او به ما می‌بخشد.

وی ابراز داشت:‌ انسان کودک و پیر هر دو ضعیف هستند اما شباهت‌های بسیاری در هر دو موجود است، از جمله آن که انسان پیر همچون یک کودک قدرتی ندارند و نمی‌توانند حوائج روزمره خود را برطرف سازند.

امام جمعه پردیسان با تأکید بر این که در ادبیات اسلامی فصل ویژه‌ای برای سالمندی گشوده شده است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده است؛ پیرمردان، پیامبران امت من هستند.

وی با اشاره به گسترش جمعیت میانسال جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگر دوازده درصد جمعیت یک کشور از 60 سال به بالا باشد آن جامعه، جامعه‌ای سالمند تلقی می‌شود و متأسفانه جامعه ایرانی به سرعت رو به پیری می‌رود.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه ازدواج‌ دیر هنگام و تأخیر در فرزند آوری بحران امروزه جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت:ما در تشکیل دولت اسلامی متوقف شده‌ایم و راه زیادی برای ایجاد یک تمدن اسلامی پیش‌رو داریم.

وی با بیان این که برای تشکیل دولت اسلامی نیازمند کشوری جوان هستیم، اظهار داشت:‌ امید می‌رود با افزایش جوانان بتوانیم دولتی اسلامی تشکیل داده و جامعه را اسلامی کرده و تمدن اسلامی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که گذشته ما حسینی و آینده ما مهدوی است، ابراز داشت: آینده ازآنِ مسلمانان است. با توکل بر خداوند متعال از پیچ‌های خطرناک دنیوی عبور کرده و به تمام وعده‌های الهی جامه عمل خواهیم پوشاند.

وی عنوان کرد: مسلمانان علاوه بر انتظار بر فرج حضرت ولیعصر(عج) عمل نیز می‌کنند، کما این که رهبر معظم انقلاب فرموده است؛ افضل اعمال انتظار است، بنابراین انتظار به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه عملی است تا ظهور محقق شود.

امام جمعه پردیسان با تأکید بر این که روز‌های تاسوعا و عاشورا سرمایه‌ بزرگی است، خاطرنشان کرد: فردی از همین خانواده و همین جنس مقدس با ردای امامت خواهد آمد و با استفاده از سرمایه اجتماعی کار نیمه تمام اجدادش را به پایان خواهد رساند.

وی عنوان کرد: مقتضی وجود امام(ع)، حکومت، عدل و علم و امنیت است، معصومین(ع) به سبب وجود مانع یا مفقود بودن مقتضی نتوانستند حکومت الهی را در زمین گسترش دهند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی تنبلی، عدم معرفت و عدم بصیرت بشر را از جمله موانع تحقق حکومت الهی ارزیابی و تصریح کرد: هر سال عاشورا جمعیت بیشری در کربلا حضور می‌یابند که نشانه پیشرفت و فراهم شدن شرایط ظهور است.

وی با اشاره به وقایع اخیر کردستان عراق، گفت: اگر سرداران جمهوری اسلامی ایران نبودند صدام و داعش شما را بلعیده بودند و امروز کردستان عراق وجود نداشت.  

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که پرچم اسراییل در بین تظاهر کنندگان اربیل و سلیمانیه مشاهده می‌شود، اظهار داشت: با اراده الهی این نقشه نیز همچون نقشه‌های گذشته نقش بر آب خواهد شد.

وی با بیان این که ما عادت کرده‌ایم تمام موانع را تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) کنار بزنیم، تصریح کرد: با یاری خداوند متعال تمامیه سنگر‌های کلیدی اسلام را فتح خواهیم کرد./878/  ۲۰۱/ص

ارسال نظرات