۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۲۹۰۱۷
حجت الاسلام مومنی:

انتظار فرج با انجام عمل صالح و پرهیز از گناه حاصل می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان منتظر هرگز مرتکب گناه نمی‌شود، گفت: تقوا و بندگی از شاخصه های مهم در فرهنگ انتظار است.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، هفتم مهرماه همزمان با شب تاسوعای حسینی در هیات ثارالله به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام رضا(ع) فرمودند: صبر و انتظار فرج بسیار زیباست.

وی افزود: انسان منتظر خداوند منتظر را پذیرفته بنابراین شخصی که منتظر ظهور امام زمان(عج) است به اصول دین اعتقاد دارد.

حجت الاسلام مومنی با تاکید براینکه انسان منتظر در راستای اهداف منتظر قدم برمی‌دارد، ابراز کرد: هدف منتظر عبودیت و بندگی است، امام زمان(عج) همه ما را در مسیر بندگی و تقوا جمع خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان منتظر در دوجبهه وارد مجاهده می‌شود، اظهار داشت: آن دو جبهه شامل مبارزه با شیاطین درون(هوای نفس) و نبرد با شیاطین بیرون(دین ستیزان) است و این مهم با صبر و شکیبایی حاصل می‌شود.

وی در تبیین اینکه انسان منتظر در مسیری گام برمی‌دارد که امام زمان(هج) در آن طریق باشد، گفت: امام زمان(عج) می‌آیند تا انسان را از کژی نجات دهد.

حجت الاسلام مومنی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: حضرت فرمودند: اگر کسی می‌خواهد یار امام زمان(عج) باشد باید روحیه انتظار در ظاهر فرد منتظر متجلی شود؛ قرائت دعای عهد بسیار توصیه شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت ادامه دادند انسان منتظر اهل گناه نیست؛ گناه انسان را از امام زمان(عج) دور می‌کند گناه شیعیان آمدن حضرت را به تاخیر می‌اندازد کسانی که عطش ظهور امام زمان(عج) را داشته باشند هرگز مرتکب گناه نمی‌شوند.

این خطیب مشهور اضافه کرد: منتظر سراسر محاسن و مکارم الاخلاق است، خروج از وادی اخلاق انسان را از امام زمان(عج) دور می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات