۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۲۹۰۵۲
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان:

حضرت اباالفضل در روز عاشورا مدافع حرم اهل بیت بود

حجت الاسلام صابری تولایی یکی از وظایف حضرت اباالفضل(ع) در روز عاشورا را حراست ایشان از خیمه ها خواند و گفت: حضرت اباالفضل مدافع حرم اهل بیت(ع) بودند.
حجت الاسلام صابری تولایی، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی شامگاه جمعه در مراسم سوگواری نهمین شب از ماه محرم که در محل هیأت امیرالمؤمنین(ع) مشهد برگزار شد، به بیان ادامه بحث خود پیرامون هیأت تراز رضایت امام زمان(عج) پراخت و اظهار کرد: اگر بناست که جلسات ما مورد رضایت امام زمان(عج) قرار گیرد و به اهداف امام حسین(ع) کمک کند باید ویژگی های انسان عاشورایی را برای مردم تبلیغ کند.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که «شجاعت» لازمه حرکت برای مبارزه با فرهنگ دشمنان اهل بیت(ع) است، آن را عاملی اثرگذار در «مفارقت و دوری از دشمنان و سبک زندگی آن ها» دانست و افزود: اگر بخواهیم برای اسلام مفید واقع شویم، باید ببینیم کسانی که مفید بودند، چه ویژگی هایی داشتند. یکی از این ویژگی ها «زمان شناسی» است و کسانی که به موقع به وظیفه خود عمل می کنند، از قافله حق عقب نمی مانند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد در جبهه حق باقی بماند باید نسبت به این جبهه وفادار باشد. امشب می خواهیم از کسی سخن بگوییم که از ولادت تا شهادتش وفادار بود و به فرموده امام صادق(ع) در حقیقت این حضرت عباس(ع) بود که به وفا معنا داد.

حجت الاسلام صابری تولایی با یادآوری این نکته که امام حسین(ع) در جریان قیام کربلا مسؤولیت افراد را مشخص کرده بودند، خاطرنشان کرد: در کربلا هرچیزی سر جای خودش بود؛ برای نمونه یک نفر مسئول نماز بود و وقت نماز را تذکر می داد. در این میان، سیدالشهدا(ع) به حضرت اباالفضل(ع) 10 مسؤولیت را واگذار کردند که یکی از آن ها این بود که ایشان آرامش بخشی داسته باشند و به دیگران روحیه بدهند.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان یکی از وظایف حضرت ابالفضل(ع) در روز عاشورا را حراست ایشان از خیمه ها خواند و افزود: حضرت ابالفضل در واقع ایشان مدافع حرم اهلبیت(ع) بودند. در کنار این مسؤولیت ایشان علمدار لشکر سیدالشهدا(ع) نیز بودند و امام حسین(ع) بزرگ ترین علم را به دست حضرت اباالفضل(ع) دادند که در قلب لشکر بود.

وی در پایان با اشاره به مصائبی که در روز عاشورا بر حضرت ابالفضل(ع) وارد آمد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف حضرت این بود که آب آور خیمه های سیدالشهدا(ع) بود؛ تا جایی که یکی از القاب آن حضرت «پدر مشک» است. سه نفر در جریان کربلا سهم آب خود را نخوردند؛ حضرت زینب(س) که مسؤول تقسیم آب بودند، حضرت عباس(ع) که آب آور بودند و خود امام حسین(ع)./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات