۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۲۹۱۳۹
تولیت آستان قدس رضوی در آیین خطبه خوانی:

انسان حسینی و عاشورایی هیچ گاه اجازه پا گرفتن ظلم را نمی دهد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: یک انسان حسینی و عاشورایی هیچ گاه اجازه پا گرفتن ظلم را نداده و همواره در برابر آن ایستادگی می کند و ظلم ستیزی را سرلوحه زندگی خود قرار می دهد.
آیین خطبه خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین خطبه خوانی خادمان بارگاه منور رضوی در شب عاشورای حسینی، همچون سال های گذشته، شامگاه شنبه با حضور جمع کثیری از خادمان و با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در محل صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی سخنران ویژه این مراسم بود که طی سخنانی با اشاره به لزوم پیروی بشریت از قیام سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: یک انسان حسینی و عاشورایی هیچ گاه اجازه پا گرفتن ظلم را نداده، و همواره در برابر آن ایستادگی می کند و ظلم پذیری را سرلوحه زندگی خود قرار می دهد.

تولیت آستان قدس رضوی انقلاب اسلامی ایران را نمونه موفقی از این الگوپذیری قلمداد کرد و گفت: خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی ما جلوه ای از قیام حسینی است و خدا رحمت کند امام راحل و شهدا را که آنچه امروز داریم مرهون هدایت های امام راحل، بصیرت آفرینی رهبر معظم انقلاب و برکت خون مطهر شهدایی است که خون آن ها هر روز در جهان بیداری می آفریند.

وی با اشاره به بصیرت آفرینی خون پاک شهدای مدافع حرم در عصر حاضر، شهادت شهید محسن حججی را در راستای همین بیدارسازی اجتماعی دانست و افزود: شهید حججی از همین تبار اصحاب الحسین است که به نام دین در راه خدا مقاومت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تقرب به وجود مقدس سیدالشهدا(ع) در حقیقت تقرب به اندیشه ورزی است، خاطرنشان کرد: همانطور که هر کس خادمان بارگاه رضوی را می بیند، چون احساس می کند که خادمان مقربان آستان قدس امام رضا(ع) هستند، از آن ها می خواهد که برایش دعا کنند، قرب به ساحت سیدالشهدا(ع) نیز جایگاه ویژه ای است که ما در عاشورای حسینی و در شبی که می دانیم همه انبیا، اولیا و انس و جن عزادار آن حضرت هستند و برای ایشان اشک می ریزند و محزونند، از خدا می خواهیم که ما را به تقرب ساحت ایشان برساند.

تولیت آستان قدس رضوی توسل به ساحت مقدس امام حسین(ع) را رمز رستگاری انسان دانست و افزود: اگر پرده ها کنار رود، آنچه علامه طباطبایی از قول مرحوم آیت الله قاضی نقل کردند، معلوم می شود که فرموده بودند «پرده از چشمم کنار رفت و گفت دیدم همه کاره در هر دو عالم امام حسین(ع) است.»

وی در تعظیم مقام عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، آن را نماد تقرب به ساحت آن حضرت خواند و اظهار کرد: امام رضا(ع) به ابن شبیب فرمودند «اگر خواستی حالت بکاء داشته باشی بکاء بر حسین داشته باش» و بکاء بر سیدالشهدا(ع) در این روزها نماد تقرب جویی به محضر آن حضرت است. این که ما خطاب به امام حسین(ع) می گوییم «السّلام علیک یا قتیل العبرات» یعنی ایشان کشته اشک هاست چرا که تا زمانی که دل انسان آتش نگیرد و اشک بر گونه اش جاری نشود عمق ایثار آن حضرت را درک نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی در پایان این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و استاندار خراسان رضوی نیز حضور داشتند، یاد تولیت فقید آستان قدس رضوی را گرامی داشت.

گفتنی است در مراسم خطبه خوانی شب عاشورا، حجت الاسلام سپهر به قرائت خطبه در محضر ساحت ملکوتی امام هشتم(ع) پرداخت و در بخش پایانی این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با حضور در محوطه صحن انقلاب و دیدار با خادمان حاضر در مراسم خطبه خوانی، عاشورای حسینی را به ایشان تسلیت و تعزیت گفت./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات