۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۲۹۱۴۶
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت شکست پذیری رژیم صهیونیستی را ثابت کرده اند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی گمان می کردند نمی توان با رژیم صهیونیستی مقابله کرد اما حزب الله لبنان توانست این رژیم را از جنوب لبنان خارج و شکست پذیری آنها را اثبات کند.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در مراسم ویژه شب عاشورای حسینی در بارگاه منور رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «و لقَد منَّ الله علی المؤمنین إذ بعَث فیهِم رسولاً من أنفسهم یتلوا علیهم آیاته و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمه» اظهار کرد: بزرگ ترین نعمت پروردگار متعال برای انسان، نعمت هدایت است و با وجود این که خداوند برای تمام نعمت های الهی بر بندگانش منتی نگذاشته، در مورد نعمت هدایت بر بشریت منت گذاشت چرا که این نعمت، نعمتی ممتاز و بی نظیر است.

نعمت هدایت برترین نعمت برای انسان است

تولیت آستان قدس رضوی افزود: نعمتی که بزرگ باشد همراه با منت است و نعمت هدایت انسان نیز برترین نعمت ها برای اوست به گونه ای که بدون آن، زندگی انسان با سایر موجودات تفاوتی نداشته و اساسا فرق بین انسان با سایر موجودات عالم در برخورداری او از هدایت تشریعی الهی است.

وی با اشاره به انواع هدایت الهی، به هدایت تکوینی به عنوان نعمت پروردگار به همه موجودات عالم، خاطرنشان کرد: خداوند با هدایت تکوینی تمام آنچه در جهان وجود دارد را هدایت فرموده و همانطور که می دانید ماه، ستارگان و خورشید به صورت دقیق با هدایت الهی در حال فعالیت هستند و ساعت و ثانیه آن ها در آینده نیز از هم اکنون قابل اطلاع است. در وجود انسان نیز نشانه هایی از این نوع هدایت وجود دارد و اگر انسان بر اساس «من عرف نفسه، عرف ربه» در وجود خود نگاهی بیندازد، نشانه های خدا را در وجود خود خواهد بافت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سپس به تبیین مفهوم هدایت تشریعی پرداخت و با اشاره به آیه شریفه «إنّا هَدَیناهُ السّبیل إمّا شاکراً و إمّا کَفوراً»، گفت: خداوند برای هدایت ویژه انسان، کتاب مقدس و پیامبر الهی را نازل فرموده که برخی در قبال این نعمت شکرگزاری می کنند و برخی نیز کافر می شوند. هدایت خاص و پاداشی نیز عمومیت ندارد و مخصوص کسانی است که به سخن هادیان بشر لبیک گویند و در مسیر خدا گام بردارند.

جهل و نادانی مانع هدایت بشر است

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش اصلی سخنان خود اظهار کرد: آنچه در مسیر زندگی انسان مانع هدایت اوست، جهل و نادانی بشر است. خداوند نورافکنی به نام فطرت را برای پذیرش هدایت در درون انسان قرار داده که اگر انسان با درگیر شدن در هواپرستی، ظلم، کفر و فسق آن را در وجود خود کم سو یا بی سو کند، نمی تواند از هدایت هادیان الهی بهره مند شود.

وی افزود: جهل گاهی در برابر علم قرار دارد و گاهی در برابر عقل؛ اما آنچه مورد تأکید ماست، تقابل جهل با عقل است. در جریان یزیدی افراد جاهلی حضور داشتند که قدرت تدبر و تحلیل نداشتند و هواهای نفسانی، پول، مقام، شهرت و جایزه یزید و ابن زیاد جلوی اندیشه ورزی آن ها را گرفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: کسی که دچار این بلیه شود، شیطان بر وجودش تأثیر بالایی می گذارد و کار به جایی می رسد که هرچه سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا خطبه خواندند، لشکریان یزید تأثیر نپذیرفتند.

جهل زدایی از مردم علت قیام سیدالشهدا(ع) بود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در زیارت اربعین، امام صادق(ع) علت شهادت سیدالشهدا(ع) را در عبارت «بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک عن الجهاله و حیرت الضلاله»، جهل زدایی از مردم و به وجود آمدن قدرت تحلیل در میان آن ها معرفی می کند. امام حسین(ع) به شهادت رسیدند تا مردم بفهمند اولیای الهی برای نجات انسان ها آمده اند.

وی افزود: امروز بر خلاف تصور کسانی که فکر می کنند جهان غرب به دنبال تعقل هستند، آنچه مستکبران در عالم رواج می دهند، روش هایی است که در نتیجه آن ها، انسان قدرت تحلیل و درک شرایط زمان را نداشته باشد. آن ها جای حق و باطل را عوض کرده اند و در امپراطوری خبری، رسانه ای و ماهواره ای مکتب «انظلام» را تبلیغ می کنند.

انقلاب اسلامی نویدبخش پیروزی فرهنگ انتظار بر فرهنگ انظلام است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مکتب انظلام را همان مکتبی دانست که بستر را برای ظلم امویان فراهم کرد و اظهار کرد: هرکس بستر را برای ظلم فراهم کند، مورد لعن خداوند در زیارت عاشورا قرار گرفته است. مستکبران می خواهند با تولیدات رسانه ای خود به جامعه بشری یأس را القا کنند و بگویند سرنوشت محتوم جهان این است که باید آمریکا را به عنوان کدخدای جهان به رسمیت بشناسند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقابله انقلاب اسلامی با فرهنگ انظلام و ارائه کردن فرهنگ انتظار، تصریح کرد: پرچمی که امروز به برکت عاشورای حسینی در ایران اسلامی برافراشته شده، پرچم انتظار و امید است که به ملت ها نوید نجات مستضعفان از دست مستکبران را می دهد و می خواهد به تمام عالم بفهماند که می توانند بر استکبار غلبه کنند.

انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت شکست پذیری اسراییل را ثابت کرده اند

وی یادآور شد: در زمان سیدالشهدا(ع) برخی ایشان را از قیام نهی می کردند و در زمان انقلاب نیز برخی معتقد بودند نمی توان با مشت در برابر گلوله ایستاد اما ملت ایران ثابت کرد که با تفکر عاشورایی و با نگاهی که امام حسین(ع) داشتند، می توان طومار حکومت طاغوت را در هم پیپید و در جنگ با صدام نیز همین مسأله اثبات شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پیروزی های جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را در تداوم پیروزی های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: برخی گمان می کردند نمی توان با رژیم صهیونیستی مقابله کرد اما سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان توانستند ایم رژیم را از جنوب لبنان خارج کنند و شکست پذیری اسراییل غاصب را اثبات کردند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: چه کسی به داد مردم مظلوم میانمار و مردم مظلوم فلسطین که 70 سال در مظلومیت هستند، می رسد؟ ما بیش از هر زمانی معتقدیم پیام سیدالشهدا(ع) باید در متن زندگی انسان معاصر بیاید و نجات امروز انسان معاصر از دست مستکبران و ظالمان فقط با الگوگیری از عاشورای حسینی امکان پذیر است. فریاد «هیهات منا الذله» سیدالشهدا(ع) برای نجات همه انسان هاست./۸۲۰/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات