۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۲۹۴۰۰
در گفت‌وگو با رجبی‌دوانی مطرح شد؛

اجرای «طرح تربیت پژوهشگران تاریخ اسلام» لبیکی به دغدغه رهبر معظم انقلاب است

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه مطالعه هدفمند تاریخ اسلام گفت: امیدواریم اجرای «طرح تربیت پژوهشگران تاریخ اسلام» خدمتی به آستان اهل بیت(ع) و لبیکی به دغدغه رهبر انقلاب باشد.
دکتر رجبی دوانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، محمدحسین رجبی‌دوانی استاد تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به برگزاری «طرح تربیت پژوهشگران تاریخ اسلام» گفت: این طرح با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مطالعه هدفمند تاریخ و گرفتن درس‌ها و آموزه‌ها به خصوص تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود تأکیدات زیاد رهبر معظم انقلاب در این زمینه، مراکزی که امکانات لازم را داشتند، به این عرصه ورود نکردند، از سوی دیگر، خود بنده بارها از طرف مردم به خصوص دانشجویان و حوزویان مورد سوال قرار گرفتم که آیا جلساتی هست تا در با شرکت در آن، به مطالعه تاریخ اسلام بپردازیم، این یعنی بسیاری از مردم دغدغه رهبر معظم انقلاب در این زمینه را درک کرده‌اند، اما جایی نبوده تا به این سوالات تاریخی پاسخ داده شود، لذا تصمیم گرفتیم با حداقل امکانات و با وجود مشغله‌های بسیار، این سلسله جلسات را برگزار کنیم.

رجبی‌دوانی خاطرنشان کرد: این طرح با محوریت تربیت پژوهشگر تاریخ تحلیلی اسلام با موضوعاتی همچون «شناخت منابع مأخذ تاریخ اسلام،‌ روش‌های پژوهش در تاریخ اسلام»، «بررسی و تحلیل مقاطع حساس تاریخ اهل‌بیت: رسالت نبی‌اکرم، امامت و خلافت امیرالمؤمنین، صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع)» و «تاریخ خلافت و خاندان‌های حکومت‌گر: خلفای راشدین، امویان، عباسیان و فاطمیان» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت برگزاری این دوره‌ها 40 نفر است و با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، امکان حضور بانوان فعلاً در این جلسات نیست، اظهار کرد: این دوره‌ها پنجشنبه و جمعه هر هفته به همت دانشگاه جامع امام حسین(ع) و با همکاری بنیاد علمی فرهنگی حیات در حال برگزاری است.

 رجبی‌دوانی با بیان اینکه این جلسات ویژه دانشجویان ارشد، دکتری و طلاب پایه ششم به بالاست، گفت: امیدواریم این جلسات خدمتی به آستان اهل بیت(ع) و لبیکی به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه باشد.

گفتنی است علاقه‌مندان برای شرکت در دوره می‌توانند مشخصات خود را به شماره 5000283716 پیامک بزنند یا با شماره 02166493754 تماس بگیرند./۹۶۹/۱۰۳/خ

ارسال نظرات