۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۲۹۴۳۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

امام سجاد اسلام را از پیچ بزرگ تاریخی عبور دادند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: پس از شهادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) در سخت‌ترین شرایط با عزت و عظمت اسلام را از پیچ بزرگ تاریخی عبور دادند.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم شامگاه دوشنبه دهم مهر در آخرین شب مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، درباره امام سجاد(ع) گفت: انحرافات مهمترین عامل تحریک مردم علیه حضرت سیدالشهدا(ع) بود طوری که برخی از آنان برای کشتن امام نذر هم کرده بودند.

وی افزود: پس از شهادت امام حسین(ع) شهر مدینه به کانون سرکوب اهل‌بیت(ع) و دوستان ایشان تبدیل شد، حاکم آنجا از مردم بیعت گرفته بود که برده یزید باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه زمان امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) برخی از علمای درباری پلی برای ظلم بنی‌امیه شده بودند، عنوان کرد: آنان سبب شدند علمای دیگر مردد شده و مردم برای ظلم به اهل بیت(ع) دنبال امویان راه افتند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در چنین وضعیتی امر ولایت را تبیین می‌کردند؛ بیان داشت: امام سجاد(ع) خطاب به ابوحمزه ثمالی می‌فرمایند: ما ولی خدا هستیم هرکس عمر نوح داشته باشد شب‌ها شب زنده داری کرده و روزها روزه بگیرد اما ولایت ما را نداشته باشد هیچ سودی برای او نخواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از مفسران اهل سنت می‌گوید پیروزی اهل بیت(ع) صرفا به ظاهر نیست پیروزی آنان در پیشبرد افکار و عقاید الهی برای هر انسان آزاده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: گریه‌های سیاسی امام سجاد(ع) بسیاری از مردم را نسبت به ظلم بنی‌امیه آگاه کرد، تشویق مردم به تلاش اقتصادی، سرپرستی خانواده‌های فقیر، تشویق مردم به کسب علم و اقدامات بسیار دیگر کاری کرده بود که هنگام حج راویان زیادی دنبال ایشان بودند که روایات امام را بنویسند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: زمانی که مردم از معنویت دور هستند امام زین‌العابدین می‌شوند تا آنان را به سوی عبادت دعوت کنند.

وی ابراز کرد: عارف کسی نیست که عبا بر سرکشیده و به فکر گرفتاری‌های مردم نباشد، بلکه کمک به مردم، عبادت، تحصیل علم، و هر عمل نیک دیگر باید سرجای خود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: امام سجاد(ع) با علم و دانش، دعا، تفکر، کمک به مستمندان، فریاد مقابل ظالم، در سخت‌ترین شرایط اسلام را از پیچ بزرگ تاریخی با عزت و عظمت عبور دادند، اگر امام باقر(ع) توانستند حوزه علمیه راه‌اندازی کنند و امام صادق(ع) آن را ادامه دهند در مقدمه چینی مدیون امام سجاد(ع) هستند./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات