۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۲۹۵۲۵
نویسنده و پژوهشگر حوزوی:

حب حسین باید در مدار قرب الی الله باشد

حجت الاسلام ایوب نجفی با تأکید بر این‌که عزاداری در رثای مصائب اهل بیت باید منجر به معرفت و بصیرت شود، گفت: حب امام حسین(ع) باید در مدار قرب الی الله و دین الله باشد.
ایوب نجفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ایوب نجفی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز و نویسنده چندین اثر دینی امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اشاره به این‌که شخصیت امام حسین(ع) محبوب قلوب است، اظهار داشت: مرام، ایده، عقیده و هدف شهادت امام حسین (ع) زنده کردن دین الهی و اخلاق الهی است.
وی با بیان این‌که شخصیت حضرت سیدالشهدا(ع) الهی و در مسیر دین جدش رسول الله بوده است، خاطرنشان کرد: آن حضرت حق و حقیقت را فدای زندگی دنیوی نکرد و با علم به این‌که خود و اهل بیتش شهید خواهند شد، در عرصه جهاد علیه حکام ظالم و مستبد حضور یافت.
حجت الاسلام نجفی با تأکید بر این‌که عزاداری در رثای مصائب اهل بیت باید منجر به معرفت و بصیرت شود، ادامه داد: عزاداری‌ها و سینه زنی ها برای حضرت سید الشهدا(ع) زمانی مورد قبول درگاه احدیت خواهد بود که با نیت خالص، طهارت ظاهری و باطنی، ایمان عملی و پایبندی به احکام خدا و بدون ریا باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که مکتب و سیره اهل بیت عصمت و طهارت باید در تمام شئون زندگی شعیانش جاری باشد، افزود: مطالعه تاریخ صدر اسلام و آگاهی از جریان عاشورا و واقعه کربلا ضرورتی مهم برای شناخت حق از باطل است.
وی با تأکید بر این‌که تفکر در آرمان جبهه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و اصحاب باوفایش منجر به شناخت چهره کریه یزیدیان خواهد شد، افزود: شرط دیگر قبولی عزاداری امام حسین(ع) تبری از یزید و یزیدیان زمان است، صفات اخلاقی، رفتاری و کرداری یزید و آل یزید و مبانی فکری و عملی آنها باید دقیقاً ‌مطالعه شود تا به تبری از آنان منتهی شود. 
حجت الاسلام نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود برخی بدعت‌ها غلط در آئین های عزاداری، قمه زنی و انجام بعضی اعمال نظیر لخت شدن در هنگام سینه زنی را مغایر با اصول و آءین های سنتی دانست و افزود: عزاداران باید مراقب باشند تا دشمنان با انتشار شیوه های عزاداری در شبکه های اجتماعی علیه شیعه و مکتب حسینی ضدتبلیغ نکنند.
وی در پایان تمسک و توسل به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را لازمه سعادت دنیا و آخرت دانست و گفت: تمسک یعنی چنگ زدن به تعالیم  قرآن و اهل بیت و سنت نبوی و توسل یعنی کمک خواستن برای رفع حوائج و باید بدانیم اگر تمسک نباشد توسل معنی نخواهد داشت./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات