۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۲۹۶۰۵
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

ثابت قدم ماندن در صراط مستقیم درگرو پیروی از پیشوایان حق است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر کسی پیشوا و رهبر خودش را بشناسد و مطیع و مقلد او در امور باشد، گمراه نمی شود؛ اما کسانی که از مراجع تقلید و ولایت فقیه فاصله می گیرند و در موضع گیری های سیاسی اجتماعی خود یا پیرو بیگانگان هستند یا اعلام بی طرفی می کنند، گمراه خواهند شد.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی امشب که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد با بیان این که باید از تاریخ گذشتگان عبرت بگیریم، گفت: نتیجه عدم پیروی از امامان بر حق، گمراهی و ضلالت است.

وی در تفسیر حکمت 262 نهج البلاغه که امیر مؤمنان(ع) در گفت و گو با حارث ابن حوط او را نصیحت می کنند، افزود: حارث یکی از شیعیان امیر مؤمنان(ع) بود ولی گاهی اوقات از مسیر حق منحرف می شد و در برابر فرامین امام علی(ع) موضع گیری می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: اگر کسی پیشوا و رهبر خودش را بشناسد و مطیع و مقلد او در امور باشد، گمراه نمی شود؛ عدم شناسایی حق منجر به عدم شناخت امام بر حق می شود و عدم شناسایی باطل منجر به پیروی از امام باطل و گاهاً سرگردان شدن انسان در مواضع حساس خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که نداشتن بصیرت منجر به انحراف از صراط حق خواهد شد، اظهار کرد: جنگ صفین همچون جنگ جمل سبب تشکیک اذهان مسلمانانی بود که از ایمان و بصیرت قوی برخوردار نبودند؛ در جنگ جمل صف آرایی امیر مؤمنان(ع) در برابر همسر پیامبر(ص) و اصحاب بزرگی همچون طلحه و زبیر صورت پذیرفت و افراد ضعیف الایمان نتوانستند حق را از باطل تمیز دهند و در جنگ صفین امیر مؤمنان(ع) با معاویه مواجه شدند که بسیار مکّار بود و با قرار دادن قرآن بر سر نیزه ها از شکست حتمی رهایی یافت، البته عدم پیروزی سپاه امیر مؤمنان(ع) در آن جنگ نیز نتیجه بی بصیرتی سپاهیان امام علی(ع) بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: ممکن است مکر افراد حیله گر سبب شود انسان به ضلالت و گمراهی کشیده شود؛ در این شرایط تنها کسانی از معرکه نجات می یابند که به امام و رهبر بر حق خود ایمان در حدّ یقین داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ جمل مردم به سه گروه تقسیم شدند، دسته اول مؤمنان آگاه هستند که در کنار امیر مؤمنان(ع) به عنوان حجت خداوند ایستادگی کردند، دسته دوم فریب خوردگانی هستند که بیعت با امیر مؤمنان(ع) را شکستند و دسته سوم کسانی بودند که اعلام بی طرفی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان با بیان این که باید از وقایع تاریخی عبرت بگیریم، ابراز کرد: تاریخ می نمایاند که نتیجه جدا شدن از اهل بیت پیامبر(ص) گمراهی و ضلالت است و در حال حاضر کسانی که از مراجع تقلید و ولایت فقیه فاصله می گیرند و در موضع گیری های سیاسی اجتماعی خود یا پیرو بیگانگان هستند یا اعلام بی طرفی می کنند، گمراه خواهند شد./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات