۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۳۰۰۶۸
امام جمعه نجف:

دیدگاه آیت الله سیستانی درباره اقلیم کردستان فصل الخطاب است

امام جمعه نجف اشرف از بیانیه حضرت آیت الله سیستانی درباره جدایی اقلیم کردستان به عنوان فصل الخطاب یاد کرد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، آزادسازی شهر الحویجه عراق را تبریک گفت و بیان داشت: نقش گردان العباس وابسته به بسیج مردمی در آزادی منطقه الریاض را نیز ارج می‎نهیم.

وی با بیان اینکه وحدت کردها و عرب‎ها به دور از هر گونه اختلافات سیاسی حفظ شده است، افزود: دادگاه فدرال باید مواضع خود را برای حفظ قانون اساسی و حقوقی این کشور بیان کند.

امام جمعه نجف با اشاره به توافق ایران و ترکیه درباره مخالفت با جدایی اقلیم کردستان، نسبت به انتقاد سازمان اوقاف اقلیم کردستان به بسیج مردمی و الازهر ابراز تأسف کرد.

این روحانی عراقی از بیانیه حضرت آیت الله سیستانی درباره همه پرسی اقلیم کردستان که هفته گذشته از سوی نماینده وی در نماز جمعه کربلا بیان شد به عنوان فصل الخطاب یاد کرد و خواستار حفظ وحدت کردها و اعراب شد.

حجت الاسلام قبانچی از اقدام دانشگاه بغداد در منع ترویج و تدریس کتاب‎های وهابی در دانشگاه‎ها و همچنین معاینه رایگان خانواده های شهدا از سوی دو پزشک استقبال کرد.

وی علمایت تروریستی چند روز پیش در لاس وگاس آمریکا که به کشته و مجروح شدن ۲۵۰ تن را محکوم کرد و گفت که ما مخالف هر گونه اقدام تروریستی هستیم.

امام جمعه نجف با اشاره به سخن یکی از مسؤولان آلمانی مبنی بر حضور 1800تروریست در این کشور، تصریح کرد: جهان برای مقابله با اقدامات تروریستی باید آماده شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 6میلیون زائر برای حضور در مراسم عاشورا به کربلا سفر کردند، اظهار داشت: از تلاش مردم، مسؤولان امنیتی و مراکز خدماتی برای برگزاری باشکوه این مراسم تقدیر و تشکر می‎کنیم. مسؤولان مواکب حسینی با جان و دل بهترین خدمات را به زائران ارائه کردند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات