۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۳۰۰۹۶
عضو ارشد حزب الله:

دولت کردستان در عراق پایگاهی علیه ایران است

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان هدف از تاسیس دولت کردستان در عراق را ایجاد پایگاهی علیه ایران خواند.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه بئرالعبد در ضاحیه جنوبی اظهار داشت که آمریکا در حال ایجاد جنگ ها و فتنه ها در منطقه است و هرگاه با پروژه ای شکست خورده مواجه می شود به سوی پروژه دیگری می رود.

وی هدف از این مساله را تکروی در منطقه و تسلط کامل بر آن جهت سرسپردگی منطقه به رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: پس از ناکامی پروژه آمریکا یعنی داعش در سوریه و عراق و سرنگونی پروژه آمریکایی ـ سعودی در برپایی نظام مذهبی در شرق سوریه و غرب عراق با هدف جدایی زمینی بین ایران و سوریه و لبنان، هم اکنون به احیای پروژه ای قدیمی روی آورد.

عضو ارشد حزب الله افزود: تجزیه منطقه بر اساس مسائل مذهبی، طایفه ای و نژادی توطئه قدیمی آمریکاست که آن را دوباره احیا کرده است و می خواهد کشورهای منطقه را به کشورهای کوچک مورد نزاع درباره آب و برق و نفت و گاز و معدن و غیره تقسیم کند.

وی تأکید کرد که تضعیف و بی ثباتی دولت ها این فرصت را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می دهد که بر سرنوشت آنها تسلط یافته و به صورت کامل تحت تسلط دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گیرند.

حجت الاسلام دعموش جدایی اقلیم کردستان را اولین گام عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: پافشاری بر همه پرسی جدایی اقلیم کردستان در این زمان و پافشاری بر برگزاری آن نشان می دهد که این نقشه با هماهنگی آمریکا انجام گرفته و رژیم صهیونیستی نیز به صورت علنی از این مساله حمایت می کند.

وی ادامه داد: هدف از این مساله برپایی نظامی کُرد است که پایگاهی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر ایران باشد و همچنین عراق به دو بخش شیعه و سنی تقسیم شود. جدایی اقلیم کردستان مقدمه تجزیه همه کشورهای منطقه بر اساس دینی و مذهبی و نژادی اعم از ترکیه و ایران و عربستان و سوریه و لبنان است.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله با تأکید بر اینکه پروژه تجزیه به یک کشور تعلق ندارد و همه کشورها را دربرمی گیرد، گفت: همه کشورهایی که در تیررس قرار دارند باید با یکدیگر همکاری و همبستگی کرده تا در برابر این پروژه خطرناک بایستند. 

وی خاطرنشان ساخت که محور مقاومت همانگونه که در برابر پروژه داعش و گروه های تروریستی در منطقه ایستاد در برابر این پروژه تجزیه نیز می ایستد./980/ب901/د

ارسال نظرات